En aquest mòdul aprendrem molt més de l’Scratch i ens tornarem en uns programadors i programadores molt més experts, tant que podrem fins i tot fer un joc amb el qual podrem deixar bocabadats als nostres amics i familiars. A partir d’allò que hem après al mòdul 1, anirem coneixent noves accions i funcions per crear aquest joc.
I això només és el principi perquè tot el que treballarem en aquest mòdul ens servirà per inventar nous jocs. En el mòdul 1 ja vam aprendre a aprofitar parts de projectes per a altres projectes o sigui que tindreu moltes parts que serviran de base per noves creacions. No hi ha límits, quan acabeu aquest mòdul podreu crear jocs i més jocs, si us atreviu…
Sessió | PLA DE TREBALL | ACTIVITATS |
Sessió 1 | Conèixer el joc del pong
Personalitzar els personatges Moviment dels personatges |
|
Sessió 2 | Moviment de la pilota i la raqueta. Relació entre ambdós.
Ús dels sensors dels personatges. Rebot de la pilota Direcció del rebot Tria aleatòria de la direcció del rebot Sons en funció de l’acció |
|
Sessió 3 | Tipus de rebots
Angles Girs dels personatges |
|
Sessió 4 | Control del final del joc
El concepte variable Les vides en el joc |
|
Sessió 5 | Controlar la variable “vides”
Comptador de punts |
|
Sessió 6 | Cronòmetre al pong
Canvi d’escenari en funció del temps transcorregut Reiniciació del cronòmetre en funció del valor d’una altra variable |
|
Sessió 7 | Condicions de canvi de nivell
Velocitat de la pilota Mida de la raqueta Compte enrere |
|
Sessió 8 | Afegim jugadors
Limitem el camp de joc |
|
Sessió 9 | Tria dels escenaris
Efectes sobre els escenaris Tria de sons |
|
Sessió 10 | Observació d’exemples de pinball
Com moure les pales Obstacles |
Elements orientadors per al desenvolupament del repte final |
Sessió 11 | Revisió de la descripció del projecte
Programació del projecte Aprofitar altres projectes o programes Control de funcionament del projecte |
|
Sessió 12 | Com fer una presentació?
Ens autoavaluem Ens avaluem com a grup |
|