Mòdul 5-Sessió 7-Scratch Challenge-Una cursa molt divertida

Pla de treball

  • El contrarellotge.
  • La puntuació.


Una cursa molt divertida

Aquest joc mesurarà la vostra habilitat amb els vostres amics i us divertireu molt.

Es tracta d’una cursa molt divertida. Haureu d’aconseguir arribar al final del circuit que dissenyeu sense tocar-lo i qui arribi primer al final guanya la partida. Això sí, les errades estan permeses, el comptador de puntuació programat les recollirà i al final de la partida qui tens menys punts és el campió.

Construïm el joc pensant el disseny, les connexions i la programació.

Icona tasquesFem-ho pas a pas

  • Els materials:
    • Un tros de cartó per fer la base del joc.
    • Dos penja-robes metàl·lics per fer el circuit.
    • Cinta aïllant de diferents colors.
    • Paper d’alumini.
    • Placa de coure
    • La placa makey-makey i tots els seus components.
  •  El disseny de la base del joc: Penseu quin circuit voleu fer per jugar. Nosaltres us hem preparat aquest.

  • Les peces per jugar: Heu de preparar també les peces que haureu de passar sense tocar el circuit. Aquestes peces han de ser metàl·liques o bé recobertes de paper d’alumini per intensificar la conducció.

  • La programació

Necessitarem pel nostre joc:

  • Crear la variable time. Li assignarem el valor 60 (els segons que té un minut) i es convertirà en un marcador que visualitzarà el contrarellotge d’un minut de temps que donem per resoldre la partida.
  • Quan el temps s’acaba, escoltarem un missatge que indicarà si guanya el jugador 1, si guanya el jugador 2 o si han quedat empatats.

Aquests missatges prèviament els hem escrit per després poder enviar-los i rebre’ls.

  • Cada jugador té assignada una fletxa de control (fletxa dreta i fletxa esquerra) per tancar el circuit a la placa makey-makey i detectar els tocs que fa al circuit. Cada vegada que un dels jugadors toqui el circuit, se sentirà un so, diferent per a cadascun, avisant de l’errada.

  • Crear les variables jugador1xocs i jugador2xocs. S’afegirà un marcador pel jugador 1 i un altre pel jugador 2, que recollirà els xocs contra el circuit. Cada vegada que un jugador xoqui amb el circuit sumarà un punt al seu marcador i servirà per recollir les errades de cada un.

  • O també:

  • La programació finalment:

 


Icona repteRepte 1

Obriu un nou projecte i l’anomeneu m5repte71.  Podeu fer que quan un dels dos jugadors cometi cinc errades finalitzi el joc?

Icona pista Pista: Augmenta el valor en -1.


Fem la carta

Omple la carta amb les dades del projecte que has creat. Anomeneu la carta m5carta71. Les cartes poden ser de contingut general de tot el projecte que heu desenvolupat o bé recollir una part que considereu destacable. Així, poden referir-se a: personatges, categories emprades …

Una carta és un canvas dividit en diferents apartats:

  • La capçalera de la carta ens informa del títol i el nivell a qui l’adreceu.
  • El cos de la carta es divideix en les següents parts:
    1. El què: espai que, mitjançant una breu explicació, recull el resum del vostre projecte.
    2. La programació: espai que reculls els blocs i les categories treballades.
    3. La imatge: espai per posar una foto del projecte.
    4. La URL: espai per deixar la referència del vostre projecte.
    5. Els punts febles i forts: espai per recollir les millores què o, bé proposeu des del grup, o fan els companys/es.
    6. L’autoria: espai que recull qui l’ha fet.

 


Icona projecte  El nostre projecte creix…

En aquesta sessió donem resposta a la possibilitat d’incorporar un joc d’habilitat motriu, una cursa divertida on el temps us posa nerviosos i els comptadors recullen les errades. Penseu si us interessa afegir la proposta al vostre GameOver.

D’aquí podeu treure idees per fer els circuits i les connexions a les plaques makey-makey interactives.

Continueu construint el document de text que defineix i serveix per replantejar-vos el vostre joc GameOver i continueu pensant com connectar els objectes amb la placa makey-makey.


Icona glosari  Com que som programadors i programadores parlem de…

  • Operadors: bloc que conté les accions que ens permeten fer operacions, aproximacions, unions, exclusions, nombres a l’atzar…
Scroll to Top