Descripció de l’activitat
Story Cubes és un conegut joc de daus il·lustrats que té per objectiu crear històries mitjançant les imatges obtingudes als daus. En aquesta activitat, cada alumne programa una placa micro:bit perquè mostri de forma aleatòria diferents imatges en ser agitada com un dau. Posteriorment, els alumnes s’agrupen per jugar al joc amb 3 micro:bits. El joc comença, i cada alumne haurà d’explicar una història mitjançant una coreografia.
Material necessari
- Placa micro:bit
Orientacions pedagògiques
Desenvolupament del joc: els alumnes es divideixen en grups de 4 o 5. Cada alumne tindrà una placa micro:bit. Es pot jugar de forma que un alumne “sacseja” totes les plaques i ha de representar una coreografia amb els 4 o 5 símbols que han sortit, o també es pot demanar que a cada torn, l’alumne que sacseja les micro:bits decideix quins moviments representen els altres alumnes del grup. El resultat ha de ser una coreografia que expliqui una història, per tant els alumnes hauràn de decidir quina és aquesta història i com la volen expressar.
Altres opcions de joc:
– Cada alumne sacseja la seva micro:bit i decideix la coreografia que representa la imatge que ha sortit. Posteriorment, s’ajunten totes les coreografies del grup per explicar la història.
– Impro Show: els alumnes han de representar de forma improvisada la història.
– Joc festiu: es pot preparar aquest joc perquè es faci com a motiu d’alguna celebració: nadal, sant jordi, Halloween, castanyada, dia de la pau, etc…
Elements de programació
Eix | Àrea | Matèria
SEC – Educació Física
Competències específiques
CE03 – Utilitzar els recursos expressius com a mitjà de relació, comunicació i integració social per a l’autoconeixement.
Sabers
Representació i creació d’espectacles i esdeveniments de caràcter artisticoexpressiu.
1. Selecció del tema. S’exposa el tema i es cerquen els símbols o les icones que es volen representar. També es poden fer servir fletxes, cercles, etc que indiquin moviments, salts, etc.
2. Fem els Story Cubes amb les plaques micro:bit. Cada alumne selecciona cinc imatges o símbols i programa la placa micro:bit perquè es mostrin de forma aleatòria les icones representatives d’aquestes paraules.
3. Programació de la placa micro:bit. Es crearà una estructura condicional que mostrarà una imatge diferent en funció del nombre aleatori que surti cada vegada que sacsegem la placa. Per programar el nombre aleatori, crearem una variable que anomenarem “dau”. Dins de la categoria “matemàtiques” farem servir el bloc “escull un nombre aleatori entre “0” i “10”” tenint en compte que els valors que necessitem són d’1 a 5, per tant, canviarem aquests valors, com es veu a la imatge. El bloc “en sacsejar” es troba dins de la categoria “entrada” :
4. A continuació, programarem el bloc condicional perquè, en funció del nombre, mostri una icona diferent. Per fer aquesta programació fem servir el bloc condicional “Si” i els blocs de comparació “igual que”. És important que per anar afegint blocs de condicions a aquesta estructura, premeu el símbol “+” que surt a l’extrem inferior esquerre del bloc:
5. L’alumne pot triar les icones que ja estan fetes a la categoria “Basic” o dibuixar les seves pròpies imatges. En la següent imatge es pot veure un exemple del programa que s’ha creat amb 5 imatges:
6. Transferiu el programa a la placa micro:bit i… que comenci el joc!

