BEBRAS 2025: Concurs de pensament computacional
L’equip organitzador de l’Olimpíada Informàtica Catalana, juntament amb la Societat Catalana de Matemàtiques i la Societat Catalana de Tecnologia, impulsen la primera Olimpíada Bebras a Catalunya, amb l’objectiu de despertar l’interès i fomentar el desenvolupament del pensament computacional entre l’alumnat de primària, secundària obligatòria, batxillerat i cicles formatius de grau mitjà.
L’activitat se celebrarà del 10 al 14 de novembre, coincidint amb la Setmana de la Ciència i la Tecnologia. El format de participació és molt senzill: només requereix una hora de classe i es pot integrar de manera natural dins les matèries de Matemàtiques o de Tecnologia.
Us animem a descobrir els reptes de Bebras! i porteu el pensament computacional a la vostra aula d’una manera engrescadora!
Bebras és una iniciativa internacional amb un objectiu clar: apropar el pensament computacional a l’alumnat de manera lúdica i motivadora. A Catalunya, aquesta experiència educativa es complementa amb la iniciativa HelloBebras!, impulsada per EduCaixa, que posa a disposició dels centres un conjunt de reptes i fitxes didàctiques per treballar a l’aula.
Les activitats de HelloBebras!, estan organitzades en tres nivells, des de primària fins a batxillerat, i presenten enigmes de lògica i estratègia amb respostes d’opció múltiple. El seu valor afegit és que cada tasca inclou solucions comentades, connexions amb la informàtica, i propostes de preguntes guia i d’ampliació, que permeten al professorat adaptar l’activitat a les necessitats del grup.

A través d’aquests reptes, l’alumnat desenvolupa les competències clau del pensament computacional:
- descompondre problemes,
- reconèixer patrons,
- abstraure la informació rellevant,
- dissenyar estratègies i algorismes,
- i avaluar la seva eficàcia.
Més enllà de la lògica i les matemàtiques, HelloBebras!, també treballa habilitats transversals com la comprensió lectora, la persistència, la creativitat i el pensament crític, convertint cada enigma en una oportunitat per aprendre i gaudir.





