App Education

App Education és una proposta didàctica adreçada a alumnes de l’ESO, Batxillerat i Cicles formatius. Es presenta com a una situació d’aprenentatge on cada grup, format per 3 o 4 alumnes, identifica un problema real del seu entorn i en dissenya la solució. El problema triat s’ha de poder resoldre, de forma total o parcial, mitjançant la programació d’una app.

S’ofereix com a curs de Moodle estructurat en 6 temes, on es donen 2 opcions per a la programació de les apps: mitjançant blocs (amb App Inventor, Temes 4A i 5A) o mitjançant codi (4B i 5B). La docent ha de triar una de les opcions per a l’alumnat, en funció dels coneixements previs que tinguin. Si ja han programat prèviament amb Scratch o App Inventor, aconsellem que en aquesta proposta ho facin en codi. Els temes són:

1. La nostra empresa
2. Disseny de la solució
3. Model de negoci
4 (A). Programació amb App Inventor – 4 (B). Disseny de la webapp
5 (A). Programació de l’app – 5 (B). Programació de la webapp
6. Promoció de l’app i del projecte

El curs es pot visualitzar en el portal Alexandria:

PROPOSTA DIDÀCTICA APP EDUCATION

i instal·lar-lo des del Moodle del vostre centre fent servir l’opció “Importa des d’Alexandria”.

Propostes anteriors, adaptades a certes assignatures de l’anterior currículum (desactualitzades, sense manteniment):