Taller 14 – El poble en 3D

Visita virtual interactiva 360 pels principals punts d’interès del poble

En aquest taller es presenta un exemple de l’aplicació de les ulleres de realitat virtual en l’ensenyament primari. A l’Escola Les Eres de Vinebre (Ribera d’Ebre) hem desenvolupat una visita virtual interactiva 360 pels principals punts d’interès del poble utilitzant una càmera 360 (Theta SC2) i l’aplicació ThingLink. Els assistents al taller visionaran el tour amb unes ulleres Class VR i podran fer proves de creació de continguts amb la càmera Theta i l’aplicació ThingLink. Aquesta activitat s’emmarca en l’actuació RuralCatLab del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) Pobles Vius i Actius, que té per objectiu general contribuir a posar en marxa les escoles rurals del futur utilitzant les oportunitats que ens aporten les xarxes de telecomunicacions i l’alta velocitat. Fins el moment més de 300 alumnes i 30 docents de quinze escoles rurals de la demarcació de Tarragona ja han participat en el projecte.

Primària, ESO

Miquel Segura

Educador social i mestre d’educació primària. Actualment, ocupo la direcció de l’escola Les Eres de Vinebre.

Carles Lozano

Coordinador d’URV Divulga, Universitat Rovira i Virgili. Membre fundador de Projecte APQUA, URV (1988). Experiència en coordinació, supervisió i avaluació de les activitats de l’equip APQUA (des del 2002) i d’URV Divulga (des de 2019), contacte amb el Projecte SEPUP del Lawrence Hall of Science de la UC a Berkeley (estades de treball els anys 1994, 2000 i 2007) i amb el programa New York Acedemy of Sciences –NYAS- Afterschhool Program (estada de treball l’any 2014); experiència en gestió de col•laboracions universitat-indústria-administració (des de 1997); experiència en desenvolupament de recursos didàctics (des de 1988), experiència en formació permanent de professorat no universitari, professionals i població en general (des de 1988, més de 300 cursos).