Visita virtual interactiva 360 pels principals punts d’interès del poble
En aquest taller es presenta un exemple de l’aplicació de les ulleres de realitat virtual en l’ensenyament primari. A l’Escola Les Eres de Vinebre (Ribera d’Ebre) hem desenvolupat una visita virtual interactiva 360 pels principals punts d’interès del poble utilitzant una càmera 360 (Theta SC2) i l’aplicació ThingLink. Els assistents al taller visionaran el tour amb unes ulleres Class VR i podran fer proves de creació de continguts amb la càmera Theta i l’aplicació ThingLink. Aquesta activitat s’emmarca en l’actuació RuralCatLab del Projecte d’Especialització i Competitivitat Territorial (PECT) Pobles Vius i Actius, que té per objectiu general contribuir a posar en marxa les escoles rurals del futur utilitzant les oportunitats que ens aporten les xarxes de telecomunicacions i l’alta velocitat. Fins el moment més de 300 alumnes i 30 docents de quinze escoles rurals de la demarcació de Tarragona ja han participat en el projecte.
Nivell educatiu
Primària, ESO
Miquel Segura
Educador social i mestre d’educació primària. Actualment, ocupo la direcció de l’escola Les Eres de Vinebre.
Carles Lozano
Coordinador d’URV Divulga, Universitat Rovira i Virgili. Membre fundador de Projecte APQUA, URV (1988). Experiència en coordinació, supervisió i avaluació de les activitats de l’equip APQUA (des del 2002) i d’URV Divulga (des de 2019), contacte amb el Projecte SEPUP del Lawrence Hall of Science de la UC a Berkeley (estades de treball els anys 1994, 2000 i 2007) i amb el programa New York Acedemy of Sciences –NYAS- Afterschhool Program (estada de treball l’any 2014); experiència en gestió de col•laboracions universitat-indústria-administració (des de 1997); experiència en desenvolupament de recursos didàctics (des de 1988), experiència en formació permanent de professorat no universitari, professionals i població en general (des de 1988, més de 300 cursos).