Taller 27 – Robots entre iguals: Una expedició als misteris del cervell amb Cutebot

Observant entre iguals el sistema nerviós

A través de la resolució d’enigmes relacionats amb el sistema nerviós, els docents experimentaran la programació amb la placa Micro:bit, l’Smart CuteBot i els seus sensors, reflexionant entorn les estratègies docents en l’aplicació de la robòtica. Aquest taller s’emmarca en l’experiència de desenvolupament professional docent en l’aplicació de Micro:bit i Smart CuteBot a l’aula a través de l’observació entre iguals.

D’aquesta manera s’inicia a l’alumnat en la programació directament amb la interacció física del robot.

• Ordinador portàtil
  • Recomanats coneixements de programació per blocs

Primària

Lídia Jacques Samsó

Soc mestra de primària, amb especialitat en pedagogia terapèutica. Fa més de 20 anys que vaig començar a treballar dins l’educació pública. Gairebé tota la meva experiència és dins l’escola Drassanes, en la qual he estat treballant en diferents cicles, i desenvolupant diferents papers, a l’aula d’acollida, mestra de reforç, mestra d’anglès de tot un cicle, cotutora i, finalment, des de fa 5 anys, com a tutora. Durant més de 15 anys he tingut el càrrec de coordinadora digital, el qual m’ha apropat a totes les novetats digitals que ens han anat oferint el Departament.
Sempre m’han apassionat les màquines en general i, en concret, el món digital. L’escola Drassanes, des de fa molt temps, ha volgut estar actualitzada, van tenir una de les PDI pilot, en el moment que van sortir els panells interactius en va començar a demanar, l’ús dels portàtils, del GSuite, la robòtica en tallers de grans o extraescolars… Ara, amb la dotació extra de material de robòtica se’ns ha obert un nou camp. Personalment, m’han obert un nou camp per poder treballar amb els infants i millorar la seva competència digital.

Mireia Soler Miralles

Mestra de primària, anglès i suport a la inclusió amb més de 10 anys d’experiència docent. Actualment, mentora digital i doctorant en Psicologia de l’Educació, centrant el focus en l’aprenentatge entre iguals per a la millora de la competència digital docent.