Taller 29 – Reptes amb mBot2

Experimentem amb mBot2

Introduir els nostres alumnes en l’ús del pensament computacional, partint dels algoritmes més senzills i aplicant la programació de funcions bàsiques amb mBot2, per tal de dotar-la d’autonomia funcional i capacitat comunicativa. El taller es desenvolupa a partir de la resolució de 4 reptes, dissenyats en complexitat progressiva i sota una proposta metodològica cooperativa. Cadascun d’ells consta de la creació d’un algoritme en paper i la programació d’un petit codi amb el MakeBlock fent servir un ordinador portàtil o tauleta. L’experimentació amb les funcionalitats del nostre mBot2 i l’aprenentatge cooperatiu són els objectius principals del nostre taller.

• Dispositiu portàtil amb l’mLink instal·lat.

Higini Fernández Benítez

La meva formació universitària és en enginyeria industrial. He treballat durant uns 10 anys com a professor de tecnologia a l’ESO i al Batxillerat, 2 anys a Cicles Formatius “Instal·lacions elèctriques i automàtiques” i fa més de 2 anys que treballo com a mentor digital al Vallès Occidental.

Francisco Gabriel Morales Pérez

Diplomat com a Mestre d’Educació Física a la Universitat Autònoma de Barcelona i membre del cos de mestres del departament des de 2006. Responsable i coordinador de noves tecnologies a l’Escola Palau des de curs 2017. Cap del projecte Educatiu en Pensament Computacional i Robòtica Educativa al mateix centre des de 2017.