Taller 37 – Escapem amb els robots compactes!

Escape Room de robots compactes

La proposta es basa en estratègies de ludificació de l’aprenentatge. En aquest cas es duen a terme a través de reptes del tipus escape room a partir de l’ús dels robots compactes.

Nivell educatiu

Educació Infantil, Primària

Mireia Badell Vidal

Soc Mestra d’Educació Primària amb especialització en Anglès i Educació Física, però durant els últims dos cursos, he exercit la funció de Mentora Digital al SE Baix Llobregat VIII, on he pogut guiar i donar suport a altres professionals en l’aplicació efectiva de les tecnologies digitals a l’aula. Abans d’això, vaig tenir l’experiència enriquidora de treballar com a Mestra en Col·laboració a través de l’Amity Institut a Eagle Heights Spanish Immersion School a Minnesota. A més, la meva implicació en projectes eTwinning des de l’any 2017, juntament amb l’obtenció de segells de qualitat europeus, m’ha proporcionat una comprensió més profunda de les metodologies d’ensenyament col·laboratives i internacionals. Una de les meves àrees d’especialització és la integració de la robòtica com a recurs de ludificació i cohesionador de grup a l’àrea de llengua estrangera. Això m’ha permès explorar noves maneres d’engrescar als estudiants i fomentar la seva participació activa en l’aprenentatge de llengües estrangeres. També, he tingut l’oportunitat de crear materials de formació per al Departament d’Educació, específicament una formació de 20 hores sobre robots compactes. Aquesta experiència m’ha permès contribuir activament al desenvolupament professional dels meus companys docents i promoure la integració efectiva de les noves tecnologies a l’aula.

Pau Muntané Palma

Soc graduat en CAFE i Mestre d’Educació Primària. En els darrers dos cursos, he exercit el rol de docent d’Aula d’Acollida, on he treballat estretament amb estudiants que requereixen un suport especial en la seva integració al sistema educatiu. Aquesta experiència m’ha proporcionat una comprensió profunda de les necessitats dels estudiants amb diversitat lingüística i cultural. A més, he estat formador de la FIC, aportant la meva experiència i coneixements per a contribuir al desenvolupament professional dels meus col·legues docents. Actualment, formo part de la Comissió Digital de Centre, on participo activament en la implementació de tecnologies educatives i estratègies per a millorar la competència digital del nostre alumnat. També, exerceixo de docent de l’àmbit digital al meu centre, contribuint a l’ensenyament i integració de les noves tecnologies a l’aula de manera efectiva i innovadora. En aquest sentit, tinc una experiència en la inclusió de la robòtica com a eina educativa, especialment amb l’alumnat de l’aula d’acollida.