Taller 4 – Primers passos amb micro:bit

Nivell inicial

T’agradaria treure-li tot el suc a la micro:bit, però no saps ni per on començar?

En aquest taller t’ajudarem a iniciar-te en el món de la micro:bit perquè aprenguis quins són els seus elements bàsics, com es programa i surtis amb moltes idees per aplicar-les a l’aula.

Continguts
  • Presentació de la placa micro:bit (connectors, sensors i actuadors integrats).
  • L’editor makecode, amb exemples de dossiers per a l’alumnat i presentació de les extensions.
  • Com connectar la micro:bit a l’ordinador.
  • Exemples de programes simples que es poden fer amb els diferents sensors i actuadors que incorpora la placa.
  • Exemple pràctic: per parelles, construcció d’un semàfor de so.
  • Reflexió final o posada en comú sobre com utilitzar la placa en activitats d’aula amb l’alumnat i com organitzar l’aula.
  • Recursos disponibles de la comunitat micro:bit i del departament d’Educació.

Cicle Mitjà, Cicle Superior, ESO

Rubén Rodríguez

Enginyer Industrial i Professor de secundària en les especialitats de matemàtiques i tecnologia. Amant de les tecnologies digitals i de totes les possibilitats que ens ofereixen en l’àmbit educatiu. Jo també he dit algun cop la frase “doncs et prometo que jo ho feia igual i a mi no em funcionava”.

Marc Cargol

Enginyer informàtic i docent de secundària en les especialitats de matemàtiques, tecnologia i informàtica. Formador en l’àmbit digital. Si no trobo una tecnologia que respon a les meves necessitats, la desenvolupo jo mateix i la comparteixo.