REPTE 1: Arribada a Jedara

ROBOTS AMB POLSADORS

Què us sembla si, abans de començar a fer treballar els vostres robots, llegim un conte amb les aventures dels nostres tres amics?

Aquest conte és una adaptació de la història original del vídeo del repte pensada per a l’etapa d’educació infantil, amb un context més proper i algunes variacions respecte a la història original, per tant, no segueix exactament el mateix fil argumental que el vídeo.

D’acord amb el Pla de digitalització responsable, a l’educació infantil s’han de restringir les pantalles. Per aquest motiu, s’ha elaborat aquesta versió sense suport audiovisual.

Activitat: Arribada a Jedara!

En aquest repte, haureu d’ajudar el Max i la Lluna a despertar el seu amic robot i fer que es prepari per començar el dia, igual que feu vosaltres cada matí per anar a l’escola.

Per superar el repte, haureu de fer que el robot arribi a la casella de la nau, però primer haurà de passar per les accions. Cada acció és d’un color, ordeneu les accions amb els alumnes i decidiu quin camí seguir per arribar a la nau.

ORDENEU LES TARGETES D’ACCIÓ

Disposeu d’un conjunt de targetes amb accions quotidianes (per exemple: llevar-se, rentar-se la cara, esmorzar, fer el llit…).

Heu d’ordenar les targetes perquè el robot faci les accions en el mateix ordre que vosaltres feu per preparar-vos per anar a l’escola.

SITUEU EL ROBOT A LA CASELLA

Quan la seqüència estigui llesta, podreu fer moure el robot des de la casella de “Bon dia!” fins a la nau, seguint les accions que li heu programat.

A continuació, trobareu els materials per imprimir els tapissos dels diferents robots. Trobareu els arxius que corresponen a un full de mida DINA3. Els haureu d’imprimir i unir utilitzant cinta adhesiva.

Per superar aquest repte amb el robot Code &Go Mouse podeu fer servir les peces que incorpora i construir el vostre propi tapís. Sigueu creatius!

En aquest document trobareu un conjunt de targetes amb accions quotidianes (per exemple: llevar-se, rentar-se la cara, esmorzar, fer el llit…).

Podeu pensar què més fa un robot quan es desperta o quan es prepara per anar a l’escola? Us deixem targetes en blanc perquè hi dibuixeu les vostres idees i després les afegiu a la seqüència!

Desplaça cap amunt
Ves al contingut