Heu aconseguit superar els perills del planeta desconegut amb l’ajuda del vostre robot i heu arribat sans i estalvis a la nau. Després de fer un llarg viatge, ja veieu per la finestra de la nau el planeta Xeldon, però… per què brilla tant??? Ostres! Té un escut protector! Per sort, amb l’ajuda del vostre robot i treballant amb els colors, segur que podreu desactivar-lo. La doctora Gina Snippet us espera, som-hi!

Conte

El rescat de la doctora Gina pot ser un repte complicat. Us suggerim que, abans de començar, us entreneu amb alguna activitat senzilla com aquesta:

Abans de resoldre els reptes amb els robots, els infants poden simular que són robots i experimentar amb el seu propi cos. Per parelles, un infant farà de programador i donarà les ordres i un altre farà de robot fent els moviments que li indiquin. En aquest repte, els infants podran treballar els diferents colors, i la lectoescriptura dels respectius noms.

Podeu jugar, per exemple a Quin és el vostre color preferit? O també a quines emocions podem expressar amb els colors?

Exemples d’indicacions que pot dir el programador:

  • Fes 3 passes endavant
  • Gira a l’esquerra
  • Fes 2 passes enrere

Per superar la missió, podeu enviar un vídeo del repte que trobareu descrit a continuació.

Trieu tres targetes de colors a l’atzar. Aquesta serà la combinació de colors que haurà de seguir el robot al taulell per desactivar l’escut protector. Haureu de dirigir-lo per tal que passi per sobre de les peces i finalment arribi al planeta Xeldon!

Situeu el robot a l’inici del taulell: la casella de la nau.

Desplaceu el robot fins al primer color.

Desplaceu el robot fins al segon i després fins al tercer color i haureu posat la combinació correcta! L’escut protector es desactiva! Finalment, feu arribar el robot al planeta Xeldon!

A continuació, trobareu els materials per imprimir els tapissos dels robots i les targetes per escollir els colors:

A continuació, trobareu els materials per imprimir els tapissos dels diferents robots. Trobareu els arxius que corresponen a un full de mida DINA3. Els haureu d’imprimir i unir utilitzant cinta adhesiva.

Per superar aquest repte amb el robot Code &Go Mouse podeu fer servir les peces que incorpora i construir el vostre propi tapís. Sigueu creatius!

En aquest document trobareu un conjunt de targetes amb accions quotidianes (per exemple: llevar-se, rentar-se la cara, esmorzar, fer el llit…).

En aquest document trobareu una fitxa per pintar el vostre color:

En aquest document trobareu una fitxa per pintar el vostre color:

Feu servir les fitxes per pintar el color que més us agrada

Escriviu en la part dreta de la targeta, amb lletra de pal i amb lletra lligada, el nom del color.

Per facilitar la missió, podeu posar en el taulell caselles de direcció en comptes de caselles buides:

Afegiu sons o veu, si el vostre robot ho pot fer, quan arribi a alguna casella de color o completi el camí. Per exemple:

  • Tale-Bot Pro: feu que quan estigui en la casella d’un color, digui el nom del color. Feu també que al final del camí digui “Escut desactivat, benvinguts a Xeldon”.
  • mTiny: feu servir les targetes de sons per celebrar que heu desactivat l’escut protector i entreu a Xeldon. Afegiu també les targetes de “Content” al final del camí.

Enhorabona, heu desactivat l’escut protector i entreu al planeta Xeldon!

Desplaça cap amunt
Ves al contingut