Cursos de formació en recerca educativa

Des del Servei de Recerca Educativa oferim els cursos de formació següents:

  • Introducció a la recerca i a l’avaluació educatives (20 hores – en línia)

  • De les percepcions a les evidències (30 hores – en línia)


Introducció a la recerca i a l’avaluació educatives

Inici de la formació: 5 de febrer
Inscripció del 7/1/2024 al 15/1/2024 – (codi 9000600516)

Formació en línia de 20 hores de durada que introdueix el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en la pràctica docent. S’adquireix competència per consultar, analitzar i utilitzar evidències de la recerca, i també s’ofereixen eines per avaluar intervencions de la pròpia pràctica docent.

Objectius

  • Comprendre com la recerca i l’avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
  • Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l’avaluació educatives.
  • Ser capaç de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d’una intervenció educativa.
  • Poder plantejar els trets generals de l’avaluació d’una intervenció educativa.
  • Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per comptar amb suport per dur a terme recerques o avaluacions educatives.

Continguts

  • Bloc 1. El rol de la recerca i l’avaluació en la pràctica docent.
  • Bloc 2. Què entenem per evidències educatives? Tipus i estàndards d’evidències educatives. Com identifiquem les evidències rigoroses?
  • Bloc 3. Com aprofitar l’evidència existent per a millorar la nostra pràctica?
  • Bloc 4. Com plantejar l’avaluació d’una intervenció educativa?

De les percepcions a les evidències

Inici de la formació: 5 de febrer
Inscripció del 7/1/2024 al 15/1/2024 – (codi 9000400516)

Formació en format híbrid de 30 hores de durada, que aprofundeix en el concepte de recerca i avaluació educatives i el paper que tenen en el desenvolupament professional dels docents i en la millora de la seva pràctica. A través d’un cicle de recerca acció, s’adquireix competència per analitzar la pròpia pràctica docent i les creences que la sustenten.

Objectius

  • Desenvolupar la mirada indagadora per esdevenir docent-investigador.
  • Prendre decisions basades en evidències de recerca.
  • Conèixer recursos útils per estar al dia de les evidències educatives i per dur a terme recerques o avaluacions educatives.
  • Comprendre i experimentar com la recerca i l’avaluació educatives poden ser instruments de millora de la pràctica educativa.
  • Adquirir la capacitat de cercar, identificar i consultar evidències educatives rigoroses, i incorporar-les en el procés de disseny d’una intervenció educativa.
  • Plantejar els trets generals de l’avaluació d’una intervenció educativa.
    Adquirir una mirada crítica envers la recerca i l’avaluació educatives.
    Esdevenir un professional reflexiu, crític, autònom i agent de millora educativa.

Continguts

  • Mòdul 1: Les competències professionals docents. Integrar la teoria i la pràctica professional. Les evidències.
  • Mòdul 2: Iniciar un itinerari d’indagació: Partir de les sensacions, percepcions i creences inicials. El paper de la interacció. Les observacions a l’aula.
  • Mòdul 3: Les observacions. Fixar-se un objectiu de millora. Emmarcar l’objectiu en un àmbit d’investigació.
  • Mòdul 4: Analitzar les pròpies creences i compartir-les. Formular preguntes d’indagació. Buscar respostes en els sabers teòrics i les evidències científiques.
  • Mòdul 5: Preparar el pla d’acció. Les eines de recollida de dades.
  • Mòdul 6: Dur a terme el pla d’acció i fer-ne el seguiment del procés. Analitzar les dades. Les evidències i els indicadors d’evidència. Preparar una presentació de l’experiència.
  • Mòdul 7: Presentar i valorar l’experiència d’indagació. Esdevenir docent-investigador. Les comunitats de pràctica.