Portem la Ciència al Carrer al Vendrell

El passat dissabte 12 de maig de 2018, es va celebrar a El Vendrell la 2a edició (va haver-hi una prèvia però va ser només a nivell intern de l’Escola Pau Casals) del programa “Portem la ciència al carrer” ,una fira on s’estimula la participació de l’alumnat i el professorat  a mostrar i compartir activitats STEM. També estan convidades entitats divulgadores com el MMACA (Museu de matemàtiques de Catalunya) i diversos divulgadors sobre ciència i tecnologia.

La proposta va sortir de l’Escola Pau Casals del Vendrell aprofitant la seva experiència en la organització d’activitats STEM. De seguida, l’Ajuntament del Vendrell i el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Penedès van donar suport a la iniciativa i es va fer una fira oberta a tothom.

La idea és bàsicament muntar una fira on l’alumnat i el professorat porten una mostra de les activitats STEM que han portat a terme al seu centre. A més a més s’ofereixen tallers als assistents, sempre sobre temes científico-tecnològics com la robòtica, la programació, la impressió 3D, la resolució de problemes, el procés tecnològic, etc.

Amb una participació de una vintena de centres de primària i secundària i casi un centenar de participants, la fira pretén donar visibilitat al treball STEM que es fa als centres escolars, així com potenciar i despertar les vocacions en l’àmbit científic. La participació com a expositors està oberta a tots els centres que vulguin participar i els tallers proposats estan supervisats per el Centre de Recursos Pedagògics del Baix Penedès que fa la tria dels divulgadors i les entitats.

El lloc no pot ser millor, ja que es fa a la Plaça Nova al centre del Vendrell i es munten diversos stands que reben als assistents amb diferents experiències científiques així com una exposició d’activitats i recursos. L’horari de tarda de 17h a 20h d’un dissabte, facilita molt l’assistència del públic a la jornada.

Les últimes dues edicions van tenir un èxit de públic creixent i enguany s’esperava un altre èxit, però malauradament aquesta jornada va estar suspesa a última hora per causa de la pluja.

L’any vinent, està prevista la jornada per a l’11 de maig, sempre dissabte. Si voleu més informació, la podeu trobar al següent enllaç: http://blocs.xtec.cat/portemlacienciaalcarrer/

Us hi esperem!