Ciència inclusiva: atenció a la diversitat en els projectes d’educació científica

L’IBEC en col·laboració amb FECYT llança el projecte Ciència Inclusiva
Aquets projecte pretén ser una ajuda per a transformar les activitats i convertir-les en inclusives, generant recursos que assegurin l’atenció a la diversitat en els projectes d’educació científica i divulgació.
Es proporcionen eines necessàries per transformar les propostes d’educació científica en propostes que assegurin la participació i el profit de tot l’alumnat i ajudar a implementar l’accessibilitat universal .
S’ha dissenyat diverses formes d’accés a la informació (visual, escrita, sensorial, etc.), proporcionant espais per a la reflexió i garantint l’aprenentatge a diferents ritmes de comprensió.

Activitats d’educació científica 

Activitats amb una mirada inclusiva per a garantir l’accés i la compressió de l’alumnat amb dificultat visual, auditiva i/o cognitiva, així com amb trastorns d’aprenentatge. Les activitats estan dissenyades per a atendre a tota la diversitat, proporcionant materials multinivell i completament accessibles.

La Cèl·lula

Activitat dirigida a 5è-6è de primària 

En aquesta activitat treballarem el concepte de cèl·lula i les diferències entre la cèl·lula animal i la vegetal. L’alumnat podrà classificar les tipologies de cèl·lula a través de l’observació de mostres de microscòpia.

Objectius

  • Entendre el concepte cèl·lula i les diferències de diferents tipus cel·lulars (animal – vegetal)
  • Iniciació a l’activitat científica a través de l’experimentació amb mostres pròpies  
  • Observar i interpretar resultats científics

Recursos

Nota: Aquesta activitat està plantejada seguint els principis d’accessibilitat i del disseny universal d’aprenentatge (DUA).

Els medicaments del futur

Activitat dirigida a 3r i 4t de la ESO

En aquesta activitat treballarem com es pot aplicar la nanotecnologia en el camp de la salut. Els alumnes i les alumnes simularan l’encapsulació d’un fàrmac.

Objectius: 

  • Aprendre a llegir de manera bàsica els prospectes dels medicaments 
  • Desenvolupar pensament resolutiu aplicant el mètode científic
  • Iniciació als principis experimentals de la nanotecnologia 

Recursos: 

Nota: Aquesta activitat està plantejada seguint els principis d’accessibilitat i del disseny universal d’aprenentatge (DUA).

Accés al projecte