L’IBEC en col·laboració amb FECYT llança el projecte Ciència Inclusiva
Aquets projecte pretén ser una ajuda per a transformar les activitats i convertir-les en inclusives, generant recursos que assegurin l’atenció a la diversitat en els projectes d’educació científica i divulgació.
Es proporcionen eines necessàries per transformar les propostes d’educació científica en propostes que assegurin la participació i el profit de tot l’alumnat i ajudar a implementar l’accessibilitat universal .
S’ha dissenyat diverses formes d’accés a la informació (visual, escrita, sensorial, etc.), proporcionant espais per a la reflexió i garantint l’aprenentatge a diferents ritmes de comprensió.
Activitats d’educació científica
Activitats amb una mirada inclusiva per a garantir l’accés i la compressió de l’alumnat amb dificultat visual, auditiva i/o cognitiva, així com amb trastorns d’aprenentatge. Les activitats estan dissenyades per a atendre a tota la diversitat, proporcionant materials multinivell i completament accessibles.
La Cèl·lula
Activitat dirigida a 5è-6è de primària
En aquesta activitat treballarem el concepte de cèl·lula i les diferències entre la cèl·lula animal i la vegetal. L’alumnat podrà classificar les tipologies de cèl·lula a través de l’observació de mostres de microscòpia.
Objectius:
- Entendre el concepte cèl·lula i les diferències de diferents tipus cel·lulars (animal – vegetal)
- Iniciació a l’activitat científica a través de l’experimentació amb mostres pròpies
- Observar i interpretar resultats científics
Recursos:
- Qüestionari previ i de valoració de l’activitat
- Dossier de l’activitat
- Esquema de l’activitat
- Guió de materials
- Annexes
Nota: Aquesta activitat està plantejada seguint els principis d’accessibilitat i del disseny universal d’aprenentatge (DUA).
Els medicaments del futur
Activitat dirigida a 3r i 4t de la ESO
En aquesta activitat treballarem com es pot aplicar la nanotecnologia en el camp de la salut. Els alumnes i les alumnes simularan l’encapsulació d’un fàrmac.
Objectius:
- Aprendre a llegir de manera bàsica els prospectes dels medicaments
- Desenvolupar pensament resolutiu aplicant el mètode científic
- Iniciació als principis experimentals de la nanotecnologia
Recursos:
- Qüestionari previ i de valoració de l’activitat
- Dossier de l’activitat
- Material extra per a docents – Fitxa Prospecte Medicaments
Nota: Aquesta activitat està plantejada seguint els principis d’accessibilitat i del disseny universal d’aprenentatge (DUA).