Els contes de la Laura i en Joan

S’obren les inscripcions per les activitats dels contes de la Laura i en Joan. Els contes de la Laura i en Joan són aventures que acosten la recerca que es fa a casa nostra a la mainada. Durant el curs escolar la Laura i en Joan visiten escoles d’arreu de Catalunya per compartir les seves activitats experimentals.

Vols que la Laura i en Joan visitin la teva escola? S’ofereixen activitats experimentals per 4t i 5è de primària inspirades en els continguts dels contes. Les temàtiques disponibles aquest any són: Arqueologia, Fotònica, Lingüística, Tecnologia dels aliments, Nanotecnologia i Astronomia.

Vols conèixer l’equilibri de les xarxes tròfiques als nostres mars? Sol·licita el préstec de la maleta pedagògica, amb jocs i recursos didàctics.

Consulta el catàleg i descobreix la resta de recursos i iniciatives de la col·lecció al seu web.

Els contes de la Laura i en Joan és una iniciativa del Departament de Recerca i Universitats de la Generalitat de Catalunya.

INFORMACIÓ DETALLADA DEL PROGRAMA

La Laura i en Joan

LA COL·LECCIÓ DE CONTES

¿Coneixeu els contes de la Laura i en Joan? La col·lecció de contes de la Laura i en Joan es troba online però també a les biblioteques, les escoles i les aules hospitalàries de Catalunya. El seu objectiu és compartir amb la mainada (educació primària) en forma d’aventura, la recerca que es fa a casa nostra, de manera que permeti a les noies i als nois descobrir quina finalitat té i fomentar les vocacions científic-tecnològiques. A la web del programa també hi trobareu activitats digitals i altres activitats i iniciatives.

CONTACONTES

La Laura i en Joan visiten les escoles. L’activitat dels contacontes destinada a 4t i 5è de primària s’inspira en el contingut d’un conte. Dura 90 minuts i és una activitat vivencial i manipulativa que consta d’una posada en escena del conte i una part experimental, en què els alumnes es converteixen en investigadors i investigadores.

Les temàtiques que tenim disponibles són: Arqueologia, Lingüística, Tecnologia dels aliments, Nanotecnologia i Astronomia. Consulta aquí el catàleg.

MALETA PEDAGÒGICA

L’equilibri de les xarxes tròfiques als nostres mars La maleta, amb jocs i recursos pedagògics, se centra en l’equilibri a les xarxes tròfiques en l’àmbit marí. Dona a conèixer l’impacte ambiental i els efectes de la  sobreexplotació d’una espècie concreta, el mero, i destaca el paper de la recerca per aconseguir reproduir en captivitat aquesta espècie en perill d’extinció.

Les activitats són gratuïtes, podeu trobar els contes i activitats digitals, així com, inscriure-us i demanar més informació sobre les activitats i cessió de materials a la web del programa: https://conteslaurajoan.cat/

Coneixeu els contes de la Laura i en Joan?