Jordi Domènech Casal

Els primers anys del programa STEAMcat van ser molt intensos. Elaborar la visió de la forma que vols que prengui una paraula (un acrònim en aquest cas) no és fàcil. Per començar, demana molt diàleg i escolta activa. I la concurrència de persones sàvies que comparteixen el seus sabers. Fer-la realitat exigeix coratge i passió. I moments de reflexió i debat. En aquest procés el Jordi Domènech va ser una figura essencial, com a coordinador i com a primer ambaixador. Perquè sense la seva participació tot hagués estat diferent, o no hagués estat. “Ens hem de donar temps de celebrar” ens deia. Ens n’ha faltat.

Volem aturar-nos un moment avui per posar a l’abast els seus materials, per als qui hem compartit viatge amb ell en algun moment i per a  qui encara no coneixeu la seva feina.

Una mica de currículum d’en Jordi al seu pas per STEAMcat

Al seu ePortfoli, en Jordi descriu el seu pas pel Programa STEAMcat:

“Durant els cursos 2017-2018 i 2018-2019, assessor tècnic docent a mitja jornada al programa STEAMCat del Departament d’Ensenyament, participant en la definició del marc STEAM del Departament d’Ensenyament i el disseny i coordinació de formació de professorat i programes d’innovació en centres de secundària i primària”

Desplegament STEAMcat en STEMTools

• Mapa STEAM: STEAM Tools. (+)
  • STEMtools: Una proposta per a planificar el desplegament STEM a l’escola. (+)
  • Perspectives, Metodologies i Tecnologies en el desplegament de l’educació STEM. (+)
  • En concret, va crear els següents materials formatius:
    • Controvèrsies sociocientífiques (+)
    • Indagació (+)
    • Justícia Global (+)

Ponències i tallers a les comunitats STEAMcat