Millorar l’avaluació per afavorir aprenentatges competencials

Com millorar una activitat d’avaluació per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials?

Aquesta tasca s’emmarca dins l’objectiu de consolidar l’ús de l’avaluació formativa per afavorir l’adquisició d’aprenentatges competencials. Consisteix a redissenyar, implementar i documentar una activitat d’avaluació competencial. Té un caràcter individual, però alhora implica compartir el procés de reflexió pedagògica amb els altres membres de l’equip docent en determinats moments. Algunes qüestions clau a les que vol donar resposta aquesta tasca són:

● Quines activitats són útils per avaluar els aprenentatges competencials dels alumnes?
● Com tenim evidències dels aprenentatges competencials?
● Com s’apliquen els indicadors d’avaluació competencial?
● Quines modificacions metodològiques impliquen els canvis en la manera d’obtenir evidències?

Aquest document pretén:
• Proporcionar orientacions per redissenyar una activitat d’avaluació que sigui útil per avaluar el nivell d’adquisició de les competències bàsiques d’un o de diversos àmbits.
• Facilitar l’aplicació a l’aula i l’avaluació dels alumnes d’acord amb els indicadors dels nivells competencials.
• Documentar el procés d’implementació (amb exemples de resolucions d’alumnes) i de reflexió pedagògica i compartir-lo amb els altres membres de l’equip docent.

📌 Accés al document complet