Programa d’Innovació STEAMcat

El programa d’innovació pedagògica STEAMcat consisteix en l’acompanyament dels centres mitjançant l’assessorament, la creació de la Comunitat STEAMcat, les formacions i els recursos. Aprofitant el lideratge distribuït del centre, les metodologies, perspectives i tecnologies adients a l’aula i el treball transversal del professorat, es fomenta el pensament crític de l’alumnat, es millora la percepció social de la ciència, per provocar un increment de la selecció d’estudis post obligatoris STEM per un canvi positiu de l’autopercepció dels alumnes envers aquestes disciplines.

👉 Marc pedagògic del programa

OBJECTIUS DEL PROGRAMA

a) Augmentar les vocacions cientificotecnològiques i matemàtiques especialment en dones i contextos socials desafavorits.

b) Reforçar el procés d’orientació de l’alumnat envers als estudis i professions de l’àmbit STEM en termes d’equitat i en totes les etapes educatives.

c) Millorar l’habilitat per entendre i interpretar un món cientifictecnològic i matemàtic.

d) Millorar la percepció social de les àrees STEAM.

e) Millorar l’actitud personal cap a l’aprenentatge de les àrees cientificotècniques i matemàtiques, en el conjunt de l’alumnat des de l’educació infantil fins a batxillerat

f) Incrementar l’aplicació de metodologies d’aprenentatge transversal, generadores i vehiculars de coneixement compartit entre els diferents àmbits científic, tecnològic, artístic i matemàtic que fomentin el pensament crític i la creativitat.

g) Promoure la creació d’aliances entre els centres educatius, els agents de l’àmbit cientificotecnològic i l’entorn proper mitjançant la realització d’activitats relacionades amb problemes socialment rellevants.

h) Compartir la investigació com a docents i la pràctica reflexiva entre els membres de la comunitat STEAMcat.

NORMATIVA

Resolució EDU/331/2021​, de 9 de febrer, per la qual es modifica la Resolució EDU/523/2020, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les bases generals per a la participació en programes d’innovació pedagògica.

Resolució EDU/523/2020, de 24 de febrer, per l​a qual s’aproven les bases generals per a la participació en programes d’innovació pedagògica.

Resolució ENS/1769/2018, de 19 de juliol, per la qual es crea el Programa d’innovació pedagògica STEAMcat i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2018-2019.

Resolució EDU/585/2020, de 2 de març, per la qual es modifica la Resolució ENS​/1769/2018, de 19 de juliol, per la qual es crea el Programa d’innovació pedagògica STEAMcat i s’obre convocatòria pública per a la selecció de centres educatius interessats a formar-ne part a partir del curs 2018-2019.