Observatoris i associacions

A Catalunya tenim molta oferta en astronomia per part de diferents parcs, observatoris i associacions. Moltes tenen proposta educativa adreçada a les escoles i instituts.

És un dels Entorns d’Aprenentatge del Departament d’Ensenyament. Ofereixen tallers de meteorologia, astronomia i energies renovables.

Gaudireu d’instal·lacions de caire científic on els vostres alumnes podran explorar l’Univers i podran viure en plena natura en un entorn arquitectònic que va des del segle VII amb les runes del castell de Montedono, fins avui dia a l’observatori.

Si busqueu un lloc diferent on portar els vostres alumnes per gaudir d’estades astronòmiques l’Observatori Astronòmic d’Albanyà us proposa activitats per a primària i secundària en estades de tres dies.

Observatori de l’Ebre

Diferents activitats adreçades a grups escolars per a descobrir l’Observatori. Visites, tallers i xerrades des de primària fins a batxillerat. També tenen guies educatives per a primària elaborades pel grup de ciències l’Institut de Ciències de l’Educació amb la col·laboració de l’Observatori de l’Ebre.

Fora d’Òrbita és una experiència educativa i de divulgació amb l’objectiu fonamental d’apropar l’Astronomia a totes les persones, despullant-la del mite de ciència incomprensible. A la seva web diuen: “No us portarem a visitar ni forats negres, ni supernoves ni galàxies llunyanes. Tot al contrari, us ensenyarem a gaudir i a entendre l’astronomia amb els vostres sentits”.

L’equip de l’Observatori Astronòmic del Garraf en col·laboració amb Fora d’Òrbita, ofereix al llarg de l’any un seguit d’activitats d’Astronomia assequibles a tots els públics.

Els cels foscos de Prades són un marc incomparable per viure experiències úniques de la mà dels nostres Guies Astronòmics acreditats per la Fundació Starlight. Som mestres titulats amb més de 15 anys d’experiència en l’àmbit educatiu i científic. Contacteu-nos i us oferim una proposta a mida a Prades o al vostre centre educatiu. Els nostres equipaments: Planetari 360º, Sala d’Audiovisuals (100 places), Museu de l’Astronomia i Mirador Astronòmic amb telescopis automatitzats de gran diàmetre per observar l’univers amb els vostres propis ulls.

Visites personalitzades a escoles i a grups organitzats (mínim 20 persones). La durada i el contingut de la mateixa es fa atenent les necessitats específiques dels visitants.

A l’astronòmica de Sabadell des de fa molts anys ofereixen activitats d’astronomia per a les escoles i Instituts. Són sessions adaptades a cada nivell. Aquestes sessions són ideals per arrodonir qualsevol tema o projecte que estigueu fent sobre l’Univers i es poden fer al nostre observatori o poden venir al vostre centre.

Ofereix un programa complert d’activitats didàctiques, complementari a la tasca educativa dels centres escolars, que abarca tots els nivells educatius des d’Educació Infantil fins a Batxillerat.

L’Agrupació Astronòmica de Girona compta amb dos observatoris astronòmics preparats amb instrumental de precisió per tal de portar a terme activitats de difusió i de recerca científica. Tots dos són a Llagostera, un al centre i l’altre en un mas proper al poble

Ubicat a la última planta del Santuari dels Àngels de Girona, neix amb la intenció d’apropar el món de l’astronomia i ‘’observació astronòmica a tothom qui tingui curiositat per aprendre sobre aquesta meravellosa ciència. Juntament amb Espai Astronòmic realitzen cursos, tallers i xerrades divulgatives sobre astronomia, astrofísica, astrofotografia, etc.

A més de les observacions a l’Observatori Mn. Manel Serinanell, que és obert al públic tots els primers dijous de mes, anualment fan diverses conferències sobre astronomia, rellotges de sol i altres temes.

La seva oferta és ben diversa: sessions escolars i crèdits ESO, crèdits universitaris, cursets d’iniciació, cursos per a personal docent, sessions d’observació a l’Observatori, material didàctic i formatiu per a escolars i adults i préstec de telescopis a centres docents

A banda de les observacions tècniques, realitzades per socis, el Grup d’Astronomia de Tiana organitza una sèrie d’activitats adreçades a tot el públic en general: Observacions públiques, conferències i activitats infantils .

Per poder fer una mirada al cosmos, MónNatura Pirineus disposa d’un observatori astronòmic. Les vistes que ofereix són d’una singularitat espectacular gràcies a l’absència de contaminació lumínica i atmosfèrica. De la fundació Catalunya – La Pedrera.