Itinerari geològic a S’Agaró – Sa Conca

Els alumnes de 4t d’ESO realitzen el dijous 5 de novembre un itinerari geològic pel camí de ronda des de la platja de S’Agaró fins a la platja de Sa Conca, a la Costa Brava. L’autocar surt de l’institut a les 8.10 hores i està previst el seu retorn a les 17.00 hores de la tarda.

L’àrea de treball és una localitat d’interès geològic destacada a nivell internacional pels bons afloraments dels sistemes plutònics i intrusius del batòlit post-hercinià dels Catalànids. Aquesta localitat ha estat registrada a l’Inventari d’Espais d’Interès Geològic per la Generalitat de Catalunya amb el Geòtop núm. 358.

Els alumnes de 4t formen grups de treball amb 1-2 alumnes de la matèria optativa de Biologia i Geologia i amb altres companys, tots plegats, alumnes de les matèries de matemàtiques i de castellà.

El treball consisteix en:

1) Cartografia de les roques en un mapa de localització, amb especial atenció als dics que tallen altres roques ígnies.

2) Mesura de les orientacions de les fractures que afecten les roques i posterior anàlisi d’orientacions preferents a partir d’un diagrama circular.

3) Estudi textural de les roques principals a partir del mostreig i tractament estadístic de dades de riquesa mineral, abundància mineral i mida dels cristalls.

4) Estudi textural i classificació composicional de les principals roques aflorants.

A partir de tota aquesta informació, cada grup d’alumnes redactarà un article científic.

Origen: Itinerari geològic a S’Agaró – Sa Conca | INS Hipàtia d’Alexandria