MATERIALS 2a sessió de formació

El passat dimarts 26 va tenir lloc, a la Biblioteca Montserrat Abelló, la segona sessió de formació del Congrés de Ciència, dedicada en aquesta ocasió a presentar diferents recursos educatius, i que podeu trobar referenciats en aquesta pàgina.

En aquest sentit es va presentar com a recurs aquesta mateixa web que té la intenció de visualitzar, agrupar i donar servei al col·lectiu de docents en el desplegament de les ciències naturals a l’aula, i que s’estrena dins del marc del 7è Congrés de Ciència. En breu, els docents que participen en el congrés rebran la invitació per formar part de la xarxa social. Un cop rebuda la invitació podeu consultar aquest petit tutorial https://projectes.xtec.cat/barcelona-apren-ciencia/portada/com-entrar-a-la-xarxa/

La resta de ponents ens va facilitar les seves presentacions:

Projecte programa educatiu per donar conèixer els ODS a la població infantil de Barcelona.

Edualter Educació per a la Justícia Global avui

Barcelona Escoles + Sostenibles

Podeu consultar els recursos de les escoles + sostenibles clicant AQUÍ

SDEA, SERVEI DE DOCUMENTACIÓ D’EDUCACIÓ AMBIENTAL

El Servei de Documentació d’Educació Ambiental (SDEA) és un centre especialitzat en informació i recursos d’educació ambiental adreçat a persones i entitats interessades en el treball educatiu per la sostenibilitat, especialment en l’àmbit urbà.

El projecte Erasmus SUDEGO és un projecte europeu, de dos anys de durada, en el qual hi participen 5 països: Itàlia, Finlàndia, Bulgària, Irlanda i Espanya. Es participa des de l’àrea d’innovació, programes i formació del Consorci d’educació, conjuntament amb Escoles més sostenibles.

Té com a objectius “fomentar el pensament crític en particular, l’ensenyament de les ciències ambientals en relació amb el context social” i “promoure l’ocupació i el desenvolupament socioeducatiu i professional”. Per a això s’ha seleccionat els 5 objectius (entre el 17 ONU establerts per l’Agenda 2030) que són d’interès més immediat als beneficiaris finals i com a ciutadans futurs, tant com per orientar els joves interessats en l’elecció de carrera.

El projecte es concretarà en la creació i difusió d’uns mòduls didàctics innovadors que s’oferiran al professorat, que els utilitzarà per capacitar-los i fomentar la consciència i el compromís dels seus estudiants.