Visites gratuïtes

El projecte de divulgació científica “SOM INVESTIGADORES”, amb el qual des del BSC, juntament amb BARCELONA ACTIVA, vol contribuir a augmentar l’interès de l’alumnat per les matèries STEM (acrònim en anglès de Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques) i, de manera molt especial, el de les nenes.

Per això us conviden a gaudir gratuïtament d’una visita al Supercomputador Mare Nostrum.

Amb una perspectiva divertida, lúdica i pedagògica, les nostres educadores “científiques” ensenyen a l’alumnat què és un supercomputador, per a què serveix, qui el fa servir i els acosten els conceptes bàsics del PENSAMENT COMPUTACIONAL.

ASPECTES GENERALS DE LA VISITA:
o   Dirigida als alumnes de 3r a 4t de primària
o   Té una durada de 2 hores (Aproximadament de 10h a 12h), màxim dos grups simultanis el mateix dia de la visita
o   L’activitat és GRATUÏTA.
o   El supercomputador està situat al BSC TORRE GIRONA (darrere el Parc de Pedralbes).

OBJECTIUS DE LA VISITA:
o   DESCOBRIR què vol dir PROGRAMAR I DONAR INSTRUCCIONS A UN ORDINADOR; els convertim en els actors principals del JOC DE LA SIMULACIÓ del fons marí.
o   CONÈIXER els avantatges del CÀLCUL EN PARAL·LEL, que és el mètode que fan servir els supercomputadors per OBTENIR RESULTATS DE FORMA MÉS RÀPIDA.
o   APRENDRE la importància que tots els components d’un supercomputador estiguin CONNECTATS ENTRE ELLS PER TREBALLAR EN PARAL·LEL.
o   TREBALLAR analogies amb aspectes de la vida quotidiana, QUÈ ÉS LA MEMÒRIA D’UN SUPERCOMPUTADOR i QUANTA ENERGIA CONSUMEIX.

VENIU EN PRIMERA PERSONA A VIURE AQUESTA GRAN EXPERIÈNCIA I APROPEU-VOS D’UNA FORMA DIVERTIDA AL PENSAMENT COMPUTACIONAL!

RESERVA LA TEVA VISITA I DEMANA MÉS INFORMACIÓ A: VISITESPRIMARIA@BSC.ES