El Projecte CETE+

El projecte CETE+ és un Consorci Europeu per a la Transformació Educativa emmarcat en una acreditació Erasmus+ KA120, subvencionat per la Unió Europea. L’objectiu del nostre consorci és fomentar la millora en l’aprenentatge de l’alumnat i en els centres educatius que hi participen.

El consorci del sector escolar  s’emmarca en l’Agenda 2030 de l’ONU i vol contribuir a la consolidació d’un sistema educatiu inclusiu a través de la internacionalització dels centres educatius. En la convocatòria d’acreditació el projecte presentat va obtenir una puntuació de 8,5 sobre 10, cosa que permet al Departament sol·licitar fons per dur a terme les activitats previstes en el projecte cada any, en el marc de les convocatòries anuals de subvenció del programa (acció KA121).

Aquest consorci CETE+ està format en aquest primer període, per 84 centres educatius de Catalunya i el Departament d’Educació n’és el coordinador general. La participació dels centres s’estructura en 14 equips de treball al voltant d’un programa d’innovació o projecte educatiu. Cada equip té una persona coordinadora.

I en aquest context, s’han planificat tot un seguit d’activitats, en les quals hauran participat al voltant de 294 centres educatius públics i al voltant de 80.250 alumnes de Catalunya al cap dels set anys. Aquestes activitats inclouran períodes d’observació i cursos de desenvolupament professional en altres països europeus per als docents i els assessors tècnics docents de les institucions que formen part del consorci.

Els 8 objectius clau del projecte són els següents:

1. Convertir el currículum en un instrument dúctil i transformador, que respongui a les necessitats individuals de l’alumnat i fomenti la cooperació.
  2. Estendre l’educació inclusiva i consolidar l’atenció a la diversitat fomentant la personalització de l’ensenyament i l’aprenentatge.
  3. Estendre l’educació digital i la dimensió inclusiva de la tecnologia, d’acord amb el Pla d’Educació Digital de la UE, i reforçant la competència digital de docents i discents.
  4. Fer visible la dimensió europea del sistema educatiu català, afavorint-ne la internacionalització.
  5. Impulsar l’autonomia dels centres educatius, afavorint la consolidació de l’escola com a espai per a l’èxit educatiu de tot l’alumnat.
  6. Desenvolupar la competència plurilingüe i pluricultural de l’alumnat, per facilitar la convivència, el respecte mutu i la seva participació activa i crítica en un món global.
  7. Augmentar la capacitació professional i l’avaluació, creant la cultura del centre formador i amb un nou plantejament de la formació inicial i continuada d’equips docents i directius.
  8. Impulsar la innovació com a estratègia de transformació i millora educativa, incrementant l’impacte dels programes d’innovació en els àmbits organitzatiu i pedagògic, i creant comunitats d’aprenentatge.