Canvis i resultats esperats

CANVIS ESPERATS

En l’àmbit organitzatiu

• Major projecció internacional i capacitat de treball en xarxa per a la construcció col·lectiva del coneixement.
  • Compartir models organitzatius, metodològics i de treball en xarxa a l’entorn de la transformació educativa.

En l’àmbit pedagògic

• Millora dels aprenentatges de tot l’alumnat a través de la transformació dels eixos que defineixen l’organització i gestió de centre, l’ús de metodologies innovadores i el desenvolupament del treball en Xarxa generant i d’un ecosistema d’innovació.
  • Capacitació dels centres en el disseny de nous contextos d’aprenentatge innovadors, altament inclusius, que assegurin oportunitats d’èxit per a tots els alumnes, respectuosos amb la personalització dels aprenentatges, capaços de construir aprenentatges de naturalesa social i transversals, i assegurant la funció social de l’educació com agents de progressió social i, per tant, transformadors de la societat en la que vivim.

RESULTATS ESPERATS

• Creació de vincles amb altres identitats, cultures i sistemes educatius.
  • Construcció de xarxes educatives i cultura col·laborativa (compartir visió, coneixement, accions).
  • Transferència entre iguals.
  • Afavorir el desenvolupament personal i social de l’alumnat i dels docents mobilitzant totes les dimensions de l’ésser humà; el voler com actitud, el saber des del coneixement, el poder que implica fer una acció i el projectar què ens apropa cap a la millora educativa.
  • Millorar l’acollida, orientació i acompanyament de l’aprenent, alumnat i docent, a través d’un pla de centre per garantir la seva autonomia, el pensament crític i la comunicació amb la resta de la comunitat educativa.
  • Aprofundir en la personalització de l’aprenentatge que garanteix un sistema inclusiu i d’equitat en el que cada alumne esdevingui protagonista del seu aprenentatge i assoleixi l’èxit educatiu.
  • Crear un model d’organització i gestió de centre flexible, dinàmica i oberta des d’una perspectiva de lideratge transformador, distribuït i inclusiu que potencia com a cultura de centre el treball en xarxa de manera col·laborativa. Amb la finalitat de contribuir al desenvolupament de les condicions per a la millora dels processos d’ensenyament i aprenentatge de tots els membres de la comunitat educativa.
  • Implementar un projecte educatiu orientat al desenvolupament de les competències per a la vida des de l’equitat i la igualtat d’oportunitats en un entorn educatiu estès i en xarxa amb la participació i la coresponsabilitat de tota la comunitat educativa i la integració dels agents de proximitat.
  • Desenvolupar un model pedagògic inclusiu, innovador i plural que parteix de les necessitats reals de l’alumne i fomenta la presa de decisions i la participació activa d’aquest com a actor principal del seu aprenentatge amb l’objectiu que assoleixi amb èxit els aprenentatges necessaris per una vida plena, i obtingui totes les competències possibles per a ser una persona culta, responsable i lliure.
  • Incidir en l’avaluació com a mecanisme d’autoregulació d’aprenentatge i millora professional i personal, lligada a la pràctica reflexiva mitjançant l’autoavaluació i la coavaluació on participa tota la comunitat educativa, entenent l’escola com una organització que aprèn.