Temàtiques MATE

Per plantejar a la Universitat:(Organització i Gestió)

1)Participar en reunions amb la referent de la Universitat d’Oporto per conèixer com gestionen la formació dels docents de Primària, Secundària i Batxillerat: quines modalitats es prioritzen (formació en centre o individual i/o en xarxes educatives), com es recullen les necessitats del professorat i si es dóna resposta centralitzada o territorialitzada, així com  conèixer quins són els temes prioritaris. 

2) Conèixer quines col·laboracions tenen com a universitat amb els centre per fer recerca educativa i  identificar i reconèixer bones pràctiques; com estableixen la col·laboració  amb la Conselleria d’Educació en els àmbits de formació (inicial, inducció i continuada), la innovació, la recerca, etc.; 

3) Conèixer quins tipus d’ajudes i recursos ofereixen als centres educatius o als docents (acompanyament, assessorament, capacitació,…); 

4) Conèixer com plategen el pràcticum i si hi ha alguna proposta d’inducció a la docència; conèixer com es posen d’acord les diferents universitat amb allò que cal ensenyar als futurs docents i quines són les matèries que reben.  

5) Obtenir documentació sobre les competències docents que hagin definit per als professionals de l’educació. Conèixer si tenen alguna estratègia de selecció o filtre dels docent que tingui en compte els valors personals, el raonament lògic i el sentit comú . 

6 Obtenir documentació sobre el marc de qualitat educativa i marc de la innovació compartit des de la Conselleria d’Educació. 

7) Conèixer els diferents programes que s’ofereixen als centres per millorar o per fer transformació educativa.(recursos, dotació,…)

8) Conèixer si tenen establerts alguns criteris per seleccionar centres que siguin referents per a altres. Relació entre els centres que es transformen i els nivell tecnològic dels centres (aules del futur).

 

Per plantejar als centres de Primària i Secundària/Batxillerat: (Didàctic i metodològic)

9) Participar en activitats del centre i en reunions amb la direcció per conèixer quines eines de personalització de l’aprenentatge utilitzen (diversificació del currículum, com aborden els interessos de l’alumnat, com treballen la reflexió sobre el què aprenen i com ho aprenent, com fan el seguiment de l’alumnat, quines eines de control tenen, quin tipus de reunions de coordinació utilitzen,…) 

10) Conèixer quin tipus d’estratègies, recursos o formació té el professorat amb alumnat vulnerable perquè aquests tingui èxit a la vida. 

11) Conèixer com fan possible una organització sostenible com a centre innovador que no depengui del voluntariat dels docents (si és partir de la codocència, mentories, transferència metodològica i organitzativa al claustre, coordinació entre equips, presa de decisions) 

12) Conèixer com es relacionen amb l’entorn per aprofitar-lo i oferir aprenentatges competencials a l’alumnat, 

13) Conèixer com esdevenen centres que aprenen.

14) Conèixer com fan perquè el centre sigui per a tothom, inclusiu i equitatiu.  

15) Conèixer si tenen algun tipus d’estratègia per sistematitzar la recollida d’evidències sobre la millora de les competències per a la vida  en els centres transformats o en procés de transformació.