Per plantejar a la Universitat:(Organització i Gestió)
1)Participar en reunions amb la referent de la Universitat d’Oporto per conèixer com gestionen la formació dels docents de Primària, Secundària i Batxillerat: quines modalitats es prioritzen (formació en centre o individual i/o en xarxes educatives), com es recullen les necessitats del professorat i si es dóna resposta centralitzada o territorialitzada, així com conèixer quins són els temes prioritaris.
2) Conèixer quines col·laboracions tenen com a universitat amb els centre per fer recerca educativa i identificar i reconèixer bones pràctiques; com estableixen la col·laboració amb la Conselleria d’Educació en els àmbits de formació (inicial, inducció i continuada), la innovació, la recerca, etc.;
3) Conèixer quins tipus d’ajudes i recursos ofereixen als centres educatius o als docents (acompanyament, assessorament, capacitació,…);
4) Conèixer com plategen el pràcticum i si hi ha alguna proposta d’inducció a la docència; conèixer com es posen d’acord les diferents universitat amb allò que cal ensenyar als futurs docents i quines són les matèries que reben.
5) Obtenir documentació sobre les competències docents que hagin definit per als professionals de l’educació. Conèixer si tenen alguna estratègia de selecció o filtre dels docent que tingui en compte els valors personals, el raonament lògic i el sentit comú .
6 Obtenir documentació sobre el marc de qualitat educativa i marc de la innovació compartit des de la Conselleria d’Educació.
7) Conèixer els diferents programes que s’ofereixen als centres per millorar o per fer transformació educativa.(recursos, dotació,…)
8) Conèixer si tenen establerts alguns criteris per seleccionar centres que siguin referents per a altres. Relació entre els centres que es transformen i els nivell tecnològic dels centres (aules del futur).
Per plantejar als centres de Primària i Secundària/Batxillerat: (Didàctic i metodològic)
9) Participar en activitats del centre i en reunions amb la direcció per conèixer quines eines de personalització de l’aprenentatge utilitzen (diversificació del currículum, com aborden els interessos de l’alumnat, com treballen la reflexió sobre el què aprenen i com ho aprenent, com fan el seguiment de l’alumnat, quines eines de control tenen, quin tipus de reunions de coordinació utilitzen,…)
10) Conèixer quin tipus d’estratègies, recursos o formació té el professorat amb alumnat vulnerable perquè aquests tingui èxit a la vida.
11) Conèixer com fan possible una organització sostenible com a centre innovador que no depengui del voluntariat dels docents (si és partir de la codocència, mentories, transferència metodològica i organitzativa al claustre, coordinació entre equips, presa de decisions)
12) Conèixer com es relacionen amb l’entorn per aprofitar-lo i oferir aprenentatges competencials a l’alumnat,
13) Conèixer com esdevenen centres que aprenen.
14) Conèixer com fan perquè el centre sigui per a tothom, inclusiu i equitatiu.
15) Conèixer si tenen algun tipus d’estratègia per sistematitzar la recollida d’evidències sobre la millora de les competències per a la vida en els centres transformats o en procés de transformació.