Anem al teatre!

El curs s’acaba i molts de nosaltres ja fa dies que comencem a programar activitats, sortides i lectures per al curs vinent.

Per tal d’ajudar-vos una mica en aquest procés de preparació del curs 2023-2024, en aquesta publicació hem procurat recollir l’oferta teatral de la propera temporada.

Com ja sabeu, el teatre és un gènere literari que ofereix moltes possibilitats com a eina pedagògica a l’aula: des dels avantatges de llegir i treballar textos teatrals a l’aula fins a projectes de muntatge de representacions teatrals amb l’alumnat, així com l’assistència a representacions teatrals.

Perdre la por a parlar en públic, millorar l’entonació i la dicció, estimular l’empatia o aprendre a gestionar i transmetre emocions són alguns dels avantatges de treballar els textos teatrals amb l’alumnat. A més, és un recurs excel·lent per convertir la lectura en una experiència engrescadora i enriquidora a la vegada a banda que els fem anar descobrint les tècniques i el llenguatge del gènere teatral.

I, per sobre de tot, ens ofereix l’oportunitat d’anar més enllà i posar a la pràctica els coneixements adquirits a l’aula per desenvolupar de manera pràctica la sensibilitat estètica d’infants i joves mentre gaudim plegats d’una representació teatral en cartellera.

Trieu i remeneu tant com us vingui de gust, però, sobretot, aneu al teatre!

Programa educatiu del teatre Lliure

Serveis educatius del Teatre Nacional de Catalunya

Cooltiva’t | Programació teatral oberta per escoles | Grup Focus

Escoles | Top Grups