Concurs de nanorelats sobre nanociència i nanotecnologia per a joves

En el marc del “IX Festival de Nanociència i Nanotecnologia 10alamenos9“, la Universitat de Barcelona i altres entitats organitzen el concurs de Nanorelats “Caben moltes històries al nanomón: ens les expliques?”

Aquest concurs està dirigit als alumnes de 3r i 4t d’Educació Secundària Obligatòria (ESO) i grau inicial d’FP (categoria 1) i de 1r i 2n de Batxillerat o grau mitjà (menors 18 anys) d’FP (categoria 2) que estiguin realitzant els seus estudis en centres públics, concertats o privats situats a Catalunya.

Cada concursant podrà presentar, sota pseudònim, una sola obra amb la qual no hagi participat en cap altre concurs. Els NANORELATS tindran una extensió màxima de 200 paraules, i es presentaran en català o castellà. Poden ser relats d’aventures, ciència-ficció, fantasia, relat social, etc. També poden presentar-se un altre tipus d’obres escrites com ara poemes o lletres de cançonsL’únic requisit és que l’obra presentada estigui relacionada amb la nanociència i la nanotecnologia. La data límit per a l’enviament és l’11 de maig de 2024, dia del naixement del físic Richard Feynman.

Si en voleu més informació, consulteu les bases del concurs.

D’altra banda, l’Institut de Desenvolupament Professional de la Universitat de Barcelona (IDP-ICE) certificarà 5 hores de formació al professorat que hi participi assistint a una sessió de formació inicial (dia 28 de març, a les 17:30 h) en línia, que presenti almenys 1 alumne al concurs i que assisteixi a la jornada final on s’anunciaran els guanyadors.

Per poder acreditar aquesta formació caldrà donar-se d’alta (fins al 10 d’abril) a Enllaç matrícula.