Repassem Aigües encantades!

Institut del Voltreganès (Masies de Voltregà)

Activitat d’aula per a 2n de batxillerat

Professora responsable: Gemma Darnés Palmarola

Per tal de repassar les lectures prescriptives es demana a l’alumnat que creï una infografia amb els aspectes clau de l’obra de teatre Aigües Encantades, de Joan Puig i Ferreter.

Objectius específics:

• Llegir i entendre bé la lectura Aigües Encantades, de Joan Puig i Ferreter.
  • Buscar i explicar la informació més important del llibre.
  • Combinar el contingut teòric amb altres elements gràfics per facilitar-ne la comprensió.

Temporització: 6 sessions

Gestió d’aula: L’activitat permet diferents agrupaments: el gran grup és per llegir l’obra a l’aula; els grups cooperatius per conversar a la tertúlia literària; les parelles per coavaluar-se i el treball individual per crear la infografia i autoavaluar-se.

Desenvolupament de l’activitat: organització i descripció general de les sessions: Primerament, es presenta l’obra a l’alumnat (corrent literari i autor, principalment.). Es llegeix de manera conjunta i dramatitzada a l’aula i es va comentant amb detall (l’acció principal, els personatges que intervenen, els símbols de l’obra…). Seguidament, l’alumnat cerca més informació de l’obra i organitza petites tertúlies per destacar-ne els trets més significatius. Finalment, es recull aquesta informació i es plasma en una infografia. En aquest pòster digital, l’alumnat hi ha d’incloure l’argument, els personatges, els símbols, l’autor i una frase que els hagi semblat important del llibre. Finalment, es valoren totes les infografies a l’aula (a partir de l’autoavaluació i la coavaluació) i se seleccionen les més votades per penjar-les a la plataforma virtual de la matèria com a recurs didàctic compartit. També se’n poden imprimir algunes còpies en color i penjar-les a l’aula i/o a la biblioteca del centre educatiu.

Materials i recursos necessaris:

• Llibre de lectura i ordinador amb connexió a Internet

Infografia_AigüesEncantades_