Veus de dona: una proposta per recórrer la Tarragona literària en veu de dona

Veus de dona a Tarragona és una proposta de ruta literària virtual i alhora presencial per la ciutat de Tarragona des d’una perspectiva femenina creada per un equip de professionals de l’ensenyament secundari en què cada membre hi ha projectat la seva sensibilitat a l’hora d’idear, d’elaborar o de definir l’escriptora i l’obra que ha treballat.

El  grup de treball que l’ha elaborat està format per professionals de l’àmbit educatiu de Llengua catalana i literatura de diversos centres de les comarques tarragonines: INS Constantí (centre coordinador), INS A. Martí Franquès, INS Tarragona, INS Pons d’Icart, INS Ramon de la Torre, INS Torreforta. També en formen part docents de francès, rus, anglès i ara àrab de l’EOIT. Des del curs passat, a més a més, s’han adherit a l’equip del Women’s Legacy a fi de difondre les escriptores del territori.

Compten amb el suport del 4t Ajut Pont que atorga el Consell Social de la URV per al curs 2023-24 i tenen l’objectiu de treballar la literatura de manera més vivencial i més propera, tot visibilitzant les escriptores del territori.

L’espai web conté material per fer diferents rutes per la ciutat de Tarragona a partir de textos de 13 escriptores que han literaturitzat la ciutat: Montserrat Abelló, Margarida Aritzeta, Noemi Bagès, Mònica Batet, Maria Aurèlia Capmany, Maria Domènech, Roser Guasch, Lurdes Malgrat, Josepa Massanés, Cinta Mulet, Isabel Ortega, Montserrat Palau i Olga Xirinacs.

Hi ha un centenar de textos ressenyats i geolocalitzats en 43 espais de la localitat, els quals també estan descrits. Els textos estan llegits per les escriptores i pels alumnes dels diferents centres educatius que han participat en el projecte. A més, conté diferents propostes de ruta que es poden fer a títol individual o amb els alumnes, amb els corresponents dossiers didàctics adequats a diferents nivells i el solucionari. És, en definitiva, un repositori de rutes literàries per recórrer la Tarragona literària en veu de dona.

Des de fa dos cursos que s’està fent la traducció d’algunes rutes de la website.