Contes amb pictogrames per alumnat amb estructures lingüístiques senzilles

La proposta amb què hem treballat a l’aula dins el context del mòdul “Sistemes Augmentatius i Alternatius de la Comunicació (SAAC)” del CFGS d’Integració Social ens ha portat a relacionar-nos i establir un projecte d’arenentatge servei amb l’Escola d’educació Especial Alba de Reus. L’objectiu del projecte és la unió del món acadèmic amb el món real. Un dels nostres objectius d’aula és conèixer diferents suports i accés a la comunicació per a implementar i facilitar el seu ús en els usuaris amb dificultats d’accés al llenguatge oral i escrit. El projecte ens ha comportat l’elaboració de diferents materials. Malgrat que tots ells ens han implicat l’ús d’eines digitals, alguns s’han acabat convertint en materials de tipus manual mentre que d’altres s’han convertit en suports de tipus digital. En l’àmbit digital s’han editat contes de tipus i temàtica diversa que s’acompanyen de veu, sons diversos i pictogrames que pretenen descriure cadascuna de les il·lustracions que narren la història a partir d’una estructura lingüística senzilla. Treballem amb el format: subjecte, verb i complement i s’inclou en cadascun dels pictogrames el referent lingüístic per facilitat l’accés de l’usuari a la lectura global.

En Teo es disfressa

Flutista Hamelin