Bon dia, en aquest article us explicarem com va començar tot a l’Escola Cal·lípolis!
El primer que vam fer va ser explicar a tota l’escola que faríem un treball conjunt sobre l’aigua ja que volíem participar en la convocatòria de projectes de l’Eduhack .
A continuació, i com que el tema era molt ampli, partiríem de les nostres preguntes, les de tota l’escola per poder fer una investigació repartida i compartida.
Aquí podeu veure una mostra de les preguntes:
- Per què l’aigua sembla blava però és transparent?

- Per què l’aigua del mar és salada i la del riu no?
- D’on ve l’aigua del mar?
- Per què l’aigua és líquida?
- Per què a la Pineda tots podem tenir aigua a l’aixeta?
- Per què l’aigua és bona per al cos?
- Per què l’aigua es transforma en vapor?
- Per què l’aigua es congela?
- Per què els vaixells suren a l’aigua?
- Per què l’aigua pot ser solida, líquida o gasosa?
- Per què l’aigua és potable? Quina quantitat d’aigua és potable?
- Com funciona un spa?
- L’aigua sempre és bona?
- S’acaba l’aigua?
- De què està feta l’aigua?
- Per què necessitem beure aigua?
- On acaba el mar?
- Per què mulla?
- Per què té animals?
- Per què reflexa?
- Per què no podem respirar dins de l’aigua?
Finalment, van sortir preguntes súper interessants, i en una reunió van ser els mestres els que van distribuir a partir de les preguntes que havien sortit a les classes, què investigaria cada grup classe.
| 1r A | Per què hi ha onades?
Per què necessitem beure aigua? |
| 1r B | A l’aigua poden viure animals i plantes? Animals i flora a l’aigua. |
| 2n A | S’acaba l’aigua? Com i per què s’ha d’estalviar? |
| 3r A | Com contaminem l’aigua? L’aigua pot transmetre malalties? |
| 3r B | Per què l’aigua és bona per al cos? Com funciona un spa? |
| 4t A/B | Com circula l’aigua fins arribar a la nostra aixeta? Curiositats sobre l’aigua |
| 5è A/B | Com es relacionen la llum i l’aigua? Aplicacions |
| 6è | Fenomens misteriosos provocats per l’aigua. |
Ja que era un projecte conjunt de primària, es va acordar que a l’entrada de l’escola amb motiu de la fira de projectes anomenada finalment FirAigua els alumnes de 6è s’ocuparien de l’ambientació. Després cada grup es cuidaria de com exposar els seus materials distribuïts en diferents taules i en dos espais: el hall principal de l’escola i la biblioteca.
Per acabar, us deixem amb els experiments o maquetes que cada curs va realitzar al llarg del seu projecte i us enllacem amb l’entrada que vam fer sobre la FirAigua.
| 1r A | Evaporació de la sal en l’aigua
Creació d’onades amb tinta, oli i aigua. S’enfonsa o no s’enfonsa? Robòtica amb Beebots i realitat augmentada. |
| 1r B | Les plantes poden créixer només amb aigua? (experimentem amb bulbs) |
| 2n A | Enquesta als alumnes sobre com estalviaven aigua.
Robòtica amb Scratch i Makey Makey |
| 3R A | Com sedimentem diferents materials?
Vasos conductors: l’aigua que puja Busquem impureses a l’aigua Xocolata i aigua amb gas Programació amb Scratch |
| 3r B | Xocolata i aigua amb gas
L’ou i l’aigua amb sal Programació amb Scratch |
| 4t A/B | La floculació
Evaporació de diferents tipus d’aigua Creació de maquetes:depuradora, potabilitzadora, canonades d’una casa… Robòtica amb el WeDo 2.0 |
| 5è A/B | El mètode científic: Reflexió i refracció de la llum quan entra en contacte amb l’aigua (RecerKids) |
| 6è | Maquetes amb robòtica:
Robòtica amb el WeDo 2.0 |



