3. Ús de recursos aliens

Música, sons, imatges, etc.

Els nostres audiovisuals cal que siguin originals i de producció pròpia. No obstant això, pot ser que en algun moment necessitem emprar alguna imatge o so per afegir a les nostres produccions. Ho podem fer? És legal? En alguns supòsits, sí. 

Dret de cita amb finalitats educatives o d’investigació científica

Podem fer servir sense autorització fragments d’obres alienes (escrites, sonores o audiovisuals), així com obres aïllades de caràcter plàstic o fotogràfic amb finalitats educatives i de recerca, no comercials.

Condicions: cal citar la font i l’autoria, l’obra original no pot ser alterada i la seva inclusió no pot explicar-se per la seva mera reproducció sinó que ha d’estar justificada en el context de la nostra obra. És a dir, només podem incorporar-la si l’analitzem, la comentem o fem un judici crític sobre ella.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut