Aplicació de DOCENTS

Seguiment de MENTORS i MENTORES

Seguiment de l’equip de GESTIÓ

Plantilla d’acta de les sessions (mentors/es)

Formació de mentors/es

Sessió prèvia d’assignació a centres

mSchools App Education

Qüestionari 1

Proposta didàctica

Qüestionari 2

Programació de l’app

Qüestionari 3

En la iniciativa “Mentories App Education”, estudiants universitaris en l’àmbit de les TIC assessoren grups d’alumnes que estan posant en pràctica alguna de les propostes didàctiques “App Education”. Donen suport en fases del projecte com les d’ideació, el propotipatge o la programació per impulsar el desenvolupament dels projectes. Les persones mentores són referents propers per als alumnes de l’educació secundària i poden incentivar el desenvolupament de vocacions en l’àmbit empresarial i el de les TIC.

IMPORTANT: Per gaudir de prioritat en l’assignació de mentors/es, instal·leu la nova proposta didàctica App Education. En el formulari de participació que hi trobareu podreu indicar que necessiteu mentor/a.

Què és una persona mentora App Education?

És un/a estudiant universitari/a d’alguna universitat catalana implicada en la iniciativa on s’imparteixen estudis relacionats amb l’àmbit tecnològic. Participar en les mentories facilita a la persona mentora l’adquisició de certs crèdits en els seus estudis.

La mentoria a docents i alumnes es concreta en una o més de les següents àrees:

• Ideació (tria del problema, proposta de solució…)
  • Prototipatge de l’app (funcionalitats, moqup…)
  • Programació mitjançant blocs (App Inventor, Kodular, Thunkable…)

Quantes sessions de mentoria pot acordar cada grup-classe?

Dues sessions (2). Normalment, una sessió d’ideació o prototipatge i una de programació.

Com es comuniquen la persona mentora i el/la docent?

Mitjançant una aplicació web que facilita el seguiment. El procés és el següent:

1. El/la docent entra a l’aplicació identificant-se amb el compte de correu que va facilitar en el formulari de participació.
  2. El/la docent comprova quines persones mentores té assignades.
  3. El/la docent es posa en contacte amb la persona mentora per telèfon o per e-mail per establir un primer contacte i acordar el mètode d’intervenció.
  4. Cada cop que s’acorda la data i hora d’una sessió, el/la docent entra a l’aplicació i introdueix les dades corresponents.
  5. Es prepara la sessió de forma coordinada, d’acord amb el procediment indicat en la proposta didàctica App Education.
  6. Es duu a terme la sessió.
  7. El/la docent valida la intervenció de la persona mentora en l’aplicació.

Com es desenvolupa una sessió?

Les sessions són, preferentment, presencials (tot i que es pot acordar la intervenció mitjançant videoconferència) i tenen una durada d’una hora aproximadament. La intervenció presencial en un centre educatiu, com indica la normativa, requereix la presentació d’un certificat d’antecedents penals, que la persona mentora haurà de mostrar a la secretaria del centre.

L’alumnat no es pot comunicar amb la persona mentora fora de classe, ni per correu ni per xarxes socials. Els dubtes es discuteixen en la sessió, i també després a classe amb el/la docent. El/la docent està sempre present a les sessions de mentoratge, garanteix i gestiona la comunicació entre alumnes i persona mentora.

El desenvolupament d’una sessió d’ideació seria, per exemple:

1. Els grups d’alumnes preparen tota la documentació necessària per a la trobada i generen una presentació. Aquesta documentació queda recollida com a tasca en la proposta didàctica de la matèria i la presentació ha de tenir la següent estructura:

• Presentació del grup: nom del grup, nom dels membres del grup.
  • Presentació de cadascun dels problemes que s’han analitzat: mètode d’anàlisi utilitzat, informació recollida en la recerca i possibles solucions dels problemes proposats.
  • Llista de dubtes i preguntes que s’han de fer a la persona mentora.

2. El/la docent orienta els grups en el plantejament de la sessió, especificant com es durà a terme.

3. El/la docent envia, abans de la trobada, tota la documentació i la presentació per tal que la persona mentora en faci una revisió prèvia.

4. En general, la sessió ha de ser d’una hora de durada i seguir el següent format:

• Introducció (5 min): La persona mentora es presenta (on i què estudia, què el motiva…).
  • Explicacions i preguntes (40 min): Cada grup d’alumnes explica la seva idea d’aplicació seguit d’una sèrie de preguntes.
  • Retroalimentació final (10 min): La persona mentora proporciona informació sobre les qüestions comunes a tots els grups d’alumnes.

5. Els grups redacten una acta que reculli: data, lloc, tema i assistents a la reunió, qüestions exposades a la persona mentora, amb les corresponents respostes, idees aportades per la persona mentora, idees aportades pels diferents membres del grup i conclusions de la reunió.

6. El/la docent envia l’acta de la sessió a la persona mentora.

7. La persona mentora redacta una acta de la sessió conforme a un model, a efectes de certificació.