Ponències d’experts en el pensament computacional

Aquest curs 2022-23 en les sessions del grup de treball de pensament computacional de l’Àrea de Cultura Digital a part de dissenyar diferents situacions d’aprenentatge que vam presentar a la Jornada Programa al Citilab, també hem tingut la sort de comptar amb la presència de diferents experts en pensament computacional que ens han aportat la seva visió i ens han presentat les iniciatives que estan duent a terme.

A continuació podeu accedir a les presentacions i materials que han fet servir en les diferents sessions del grup de treball:

Fem la programació accessible per a tothom

Podeu veure la presentació en Canva de Roger Olivella, professor maker de STEAM i robòtica educativa social del sistema THEAD, sobre les iniciatives que estan duent a terme, tals com, Scratch Jr BCN Tactile, la traducció de micro:bit al català, do your:bit i altres projectes relacionats amb micro:bit, etc.

Pensamiento Computacional. Conectando ideas y situacions de aprendizaje

Gorka Garcia, FES B – Colegio Sagrado Corazón de Pamplona i Tutor en la Escuela de Pensamiento Computacional del ministerio de Educación INTEF, ens va fer un apropament al Pensament Computacional: definició, marc i dimensions i el sentit de treballar-lo a l’aula. A més, ens va parlar de les situacions d’aprenentatge, de tipus i exemples d’activitats desendollades, de la relació del Scratch amb conceptes matemàtics, de la iniciativa #robóticaporlaigualdad…

Montech. Aprendre i ensenyar tecnologies creatives amb un enfocament Montessori.

L’equip UdiGitalEdu de la Universitat de Girona, format per Jordi Freixenet, Maria Berrocal, Marta Peracaula i Eduard Muntaner, ens va presentar el projecte Montech que promou la inclusió social i l’equitat en escoles multiculturals d’arreu d’Europa a través d’activitats motivadores i innovadores, basades en un nou enfocament que fusiona el mètode Montessori amb experiències d’aprenentatge maker. A més, ens van mostrar la guia de propostes i d’activitats del projecte.

World Cafè sobre Pensament Computacional.

Òscar De Paula, docent i coordinador digital del Col·legi FEDAC Montcada, va dirigir, un World Cafè, dinàmica en la qual vam potenciar processos de reflexió i participació al voltant de reptes i qüestions relacionades amb el pensament computacional.
Finalment, vam dur a terme una reflexió final i una meta infografia amb tota la feina duta a terme a partir de diferents Jamboards.