Fer comunitat des de la gamificació

 

Conceptes clau:


GAMIFICACIÓ · GESTIÓ DEL CENTRE PER COMISSIONS · PROMOCIÓ D’HÀBITS SALUDABLES · FER COMUNITAT


L’Institut Montgròs de Sant Pere de Ribes ens mostra com s’ha generat comunitat a partir de les comissions de treball. La Raquel Vállez i en Sergi Serrano formen part de la comissió de gamificació. En aquest webinar ens expliquen l’organització i els objectius de les comissions de centre i, en concret, de la comissió de Gamificació per mostrar com, en temps de confinament, la participació en activitats lúdiques pot incidir en crear uns hàbits saludables amb un sentiment de pertinença a la comunitat.

 


REFERÈNCIES, EVIDÈNCIES I ALTRES RECURSOS

La gamificació és el procés d’utilitzar elements i mecàniques pròpies del joc per dissenyar activitats d’aprenentatge en un context no lúdic. La recerca ha demostrat que viure les experiències d’aprenentatge com un joc augmenta la motivació de l’alumnat, permet treballar aspectes relacionals dins del grup i desplegar moltes capacitat i habilitats cognitivies que les estratègies lúdiques potencien per si mateixes com el pensament lògic, la gestió del temps, l’autocontrol i l’acceptació, entre d’altres).

> Webinar Gamificiació (ludificació) a l’educació. (2019)

> Materials del seminari Gamificació a l’aula (2018-2019)

> Què és i què no és un disseny educatiu gamificat? (2015)