Transformació educativa en xarxa. Oportunitats derivades d’una crisi

PROJECTE EDUCATIU DE CENTRE – CANVIS ORGANITZATIUS I PEDAGÒGICS – TREBALL EN XARXA

La crisi de la Covid-19 ha obligat als centres a fer canvis profunds a nivell organitzatiu, metodològic i pedagògic per garantir l’aprenentatge de l’alumnat en temps de confinament. És el millor moment per revisar el propòsit del projecte educatiu de centre i renovar el compromís vers els objectius de desenvolupament sostenible, amb una organització flexible del temps i dels espais educatius per garantir l’aprenentatge personalitzat per al desenvolupament personal i social dels aprenents, des de l’equitat. La Núria Vaqués i Colomé i la Carolina Carrillo, dinamitzadores de les Xarxes Territorials de Transformació Educativa de Tarragona i de Lleida; l’Esmeralda Pérez i la Marta Caño, facilitadores del Laboratori de Transformació Educativa; i la Dolors Salvadó, membre de l’equip impulsor de l’Institut Escola Mare de Déu del Portal de Batea, ens introdueixen en els 3 eixos de la transformació educativa en xarxa.