I Jornada d’Innovació Avançada

Dimarts 9 de març de 2021,
de 17.00 h a 19.00 h

#PlaEducacióDigital    #JornadaEduIA

Dins del marc del Pla d’Educació Digital de Catalunya, les Jornades d’Innovació Avançada volen ser un espai de difusió de la implementació de tecnologies emergents en l’àmbit de l’educació. La primera edició està dedicada a mostrar les relacions entre l’educació i la intel·ligència artificial, una branca de la tecnologia digital que en el futur tindrà un fort impacte en les formes d’aprenentatge i en la gestió dels sistemes educatius. En aquest espai hi trobareu el material de la jornada i altres recursos sobre la intel·ligència artificial.

DESTINATARIS

Professorat de tots els nivells educatius, i tècnics i professionals de l’àmbit de l’educació o de la intel·ligència artificial.

OBJECTIUS

• Compartir un llenguatge comú respecte a la intel·ligència artificial.
  • Presentar algunes experiències que incorporen l’ús de la intel·ligència artificial als centres educatius.
  • Explorar oportunitats perquè els centres puguin desenvolupar projectes d’innovació avançada per cobrir necessitats prèviament identificades.

VÍDEO DE LA JORNADA

HorariActivitatsVídeos
17.00Benvinguda
Mar Camacho, directora general d’Innovació Recerca i Cultura Digital
17.05Presentació de la jornada
Ana Albalat, subdirectora general de Recerca i Cultura Digital
17.10Ponència: La intel·ligència artificial aplicada a l’educació.
Carles Sierra, director de l’Institut d’Investigació en Intel·ligència Artificial del Consell Superior d’Investigacions Científiques

17.40Projectes d’innovació avançada als centres educatius, com i per què?
17.45Intel·ligència artificial i millora de la cohesió social. El Projecte IA-WATSOM.
Javier Peman, Public Sector Sales IBM Catalonia – SPGI – Europe i Gustavo Beltrán, director de Watsomapp i fundador de Kioai.
18.00IA-WATSOM i les mesures reparadores a l’Escola Els Pins
18.05IA-WATSOM i #aquíproubullying a l’Institut Escola Lloret de Mar
18.10Una aproximació de la intel·ligència artificial a la Generalitat de Catalunya.
Lluís Sancliment, Direcció d’Innovació i Dades del CTTI
18:25El futur de la intel·ligència artificial aplicada a l’educació
Tom Mitchell, Founders University Professor, Machine Learning Department, Carnegie Mellon University
18.30Sessió de preguntes i respostes
18.55Cloenda

RECURSOS DE LA JORNADA

.

ALTRES RECURSOS

Educació i intel·ligència artificial
Intel·ligència artificial
Ètica i intel·ligència artificial

Entrevista a Gabriela Ramos, sub-directora general de Ciencias Sociales y Humanas de la Unesco.
Entrevista a Begoña Roman, doctora en filosofia i presidenta del Comitè d’ètica de serveis social de Catalunya.
– Michael Laakasuo, Jussi Palomäki, Nils Köbis (2020). Moral Uncanny Valley: A Rotot’s Appearance Moderates How its Decisions are Judged. International Journal of Social Robotics.
La intel·ligència artificial humana. Internvenció de Lorena Jaume-Palacín. Programa Via Lliure, RAC1, 27 de febrer 2021.
¿Controla la tecnología vuestro comportamiento? Digital future Society. 11 juny 2020.
Could Artificial Intelligence Replace Our Teachers? (Education World)

Filmografia
  • Ex Machina (Alex Garland, 2014) – IA, sentiments humans i dret de les màquines.
  • Her (Spike Jonze, 2013) – IA i relacions i sentiments humans.
  • Eva (Kike Maíllo, 2011) – Relacions amb els humans.
  • AI Intel·ligència artificial (Steven Spielberg, 2001)  –  Interacció IA i humans impacte de l’automatització del treball.
  • L’home bicentenari (Chris Columbus, 1999) – Màquina i sentiments humans.
  • Jocs de guerra (WarGames, John Badham, 1983) – Autonomia de la màquina.
  • Blade Runner (Ridley Scott, 1982) – Màquina i sentiments humans.
  • Tron (Steven Liseberger, 1982) – Món controlat per la intel·ligència artificial.
  • Angel Riego Cue, Cine e inteligencia artificial. Ars Medica. Revista de Humanidades 2005; 4:145-158.
  • Películas sobre inteligencia artificial imprescindibles
Literatura
  • McEwan, Ian (2019) Màquines com jo. Barcelona: Anagrama.

ORGANITZACIÓ

COL·LABORADORS