L’hora dels vincles: la tutoria en temps de confinament

Conceptes clau:

TUTORIA – ACOMPANYAMENT A L’ALUMNAT – AUTONOMIA DE L’ALUMNAT – ACTIVITATS GRUPAL EN LÍNIA

L’Escola Intermunicipal del Penedès és un centre de secundària de Sant Sadurní d’Anoia que va néixer l’any 1981 i és de titularitat municipal. En aquests moments es troba en procés de traspàs a la xarxa pública del DE. La Teresa Terrades, coordinadora pedagògica, ens parla del concepte de l’acció tutorial orientadora, idea força del PEC com a eix fonamental de l’aprenentatge. Entenem que aquesta acció necessita d’un espai i un temps de qualitat per poder atendre la seva dimensió individual i col.lectiva. És per això que en temps de confinament s’ha mantingut de manera virtual tant una com l’altra reforçant els vincles de tota la comunitat educativa que conforma el centre. Ens mostren la mirada i la veu de l’alumnat amb la participació de la Nika Zaloznik, alumna de 4t d’ESO i d’en Adrià Cardó, alumne de 2n de Batxillerat..

REFERÈNCIES, EVIDÈNCIES I ALTRES RECURSOS

Durant el confinament molts centres van dedicar part dels seus esforços a l’acompanyament a l’alumnat, ja sigui implementant canals de comunicació directes, reestructurant la tasca tutorial o pensant activitats per connectar l’alumnat entre ell o per oferir-los suport emocional. Els centres que ja havien fet un plantejament sobre l’acció tutorial amb anterioritat van poder afrontar aquests canvis amb més eines i experiències.