RetoTech – IX edició_2023

Aquesta nova edició està dirigida a centres d’Educació Primària i Secundària Obligatòria.

RetoTech_Fundacion_Endesa té com a objectiu formar a professors i alumnes en l’emprenedoria tecnològica, així com fomentar les vocacions STEM entre els més joves. El juny de 2024 es celebraran els Festivals RetoTech_Fundació_Endesa, on els centres participants tindran l’oportunitat de presentar el seu projecte tecnològic.

Com s’indica a les bases del projecte publicades al web, la Fundació Endesa dotarà amb:

a)  Candidatures seleccionades i que participin al projecte per primera vegada:

• 10 kits de robòtica Zum Kit Advanced o Zum Kit Junior
    una impressora 3D
  • Formació reglada per a un docent de cada centre on treballarà la didàctica de la programació i la robòtica amb Arduino, la programació d’aplicacions mòbils (només a secundària) i el disseny i la impressió 3D.

b) Candidatures seleccionades participants en edicions anteriors :

• 3 kits de robòtica o una impressora 3D (l’elecció es farà en el moment d’enviar la inscripció, segons disponibilitat i dotació de material entregat en edicions anteriors).
  • L’assistència a les formacions no serà obligatòria.

A més, cada centre participant comptarà amb fins a 3 llicències Pla Docent Bitbloq pel seu ús durant el projecte 2023 – 2024, i així poder accedir a una eina educativa per treballar a l’aula la programació, la robòtica, el disseny 3D i les aplicacions mòbils, juntament amb un sistema complet de gestió de l’aula

Durant els mesos de novembre, gener i febrer es proposaran diversos reptes per a treballar a l’aula (amb els seus corresponents manuals pel docent). Aquests serveixen “d’entrenament” per aprendre a dominar les eines que després s’utilitzaran per a desenvolupar el projecte final del Festivals RetoTech_Fundació_Endesa.

Durant el curs escolar es durà a terme un seguiment en línia dels centres participants, oferint-los suport tècnic i pedagògic al llarg del curs.

Si vols innovar a l’aula, t’interessa la robòtica, el disseny i impressió 3D i crear aplicacions mòbils, participa amb els teus alumnes en el gran festival tecnològic: apunta’t-hi!.

Teniu fins al 6 d’octubre per lliurar la vostra video-candidatura.

Més informació a:  http://retotech.fundacionendesa.org