I Jornada STEAM a la Noguera

El dissabte 17 de febrer va tenir lloc la primera jornada de presentació d’experiències en l’àmbit de les STEAM a la comarca de la Noguera, en la qual es van aplegar més de 50 assistents a la Sala d’Actes del Consell Comarcal.

L’objectiu principal de la jornada era donar suport i ajudar a visibilitzar les activitats que en aquest marc s’estan duent a terme als centres educatius de la comarca, en un moment de màxim impuls, difusió i formació en STEAM per part del Departament d’Ensenyament.

La conferència inaugural: “STEAM com a oportunitat d’aprenentatge actiu integrat ” va anar a a càrrec de Julio Pérez, del CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa).

Tot seguit 5 docents de la comarca van presentar les seves experiències en l’àmbit de les STEAM.

Motxilla bioclimàtica. Marta Llovera (Escola Pia Balaguer). La motxilla bioclimàtica és una maleta pedagògica constituïda per un conjunt d’aparells de mesura professionals que permeten la mesura de variables ambientals.

Gestió de l’aula amb ClassDojo. Verònica Oliva (ESC Salvador Espriu – Vallfogona). Construir una comunitat educativa que connecta professors amb alumnes i pares permet crear una cultura positiva en la qual els professors poden incentivar qualsevol habilitat o valor donant veu a l’alumnat, el qual hi pot mostrar i evidenciar el seu aprenentatge i, finalment, compartir-ho amb les famílies.

L’Aula Tecnològica una aposta segura. Belén López (ESC Alfred Potrony – Térmens). L’objectiu de l’aula tecnològica és integrar les noves tecnologies en els processos d’ensenyament aprenentatge i donar a conèixer a la comunitat educativa les tasques escolars a través del bloc i la ràdio.

Booktrailer, treballem els audiovisuals a l’aula. Montse Vidal (INS Almatà – Balaguer). Amb el booktrailer es vol promoure i estimular la lectura associant-la a processos creatius i de disseny.

Voronoi, un dels grans aliats STEAM. Alberto Vélez (INS Ciutat de Balaguer). Els diagrames de Voronoi són una eina matemàtica de la branca de la programació computacional que facilita la integració de la mateixa amb un ampli ventall de contextos.

Podeu accedir a les presentacions de la Jornada accedint a l’enllaç.