3a Jornada #DMRBTKTGN TarracoBot

La jornada #DMRBTKTGN TarracoBot, és una jornada que es hereva de l’antic Mercatec TarragonaÉs una jornada on els alumnes son els protagonistes i en la qual els mestres i professors/es son uns participants més, poden visitar la mostra, assistir a l’espai Making OF o realitzar un taller on els alumnes els hi explicaran temes de programació, robòtica educativa, georeferenciació o impressió 3D, que funcionen pel sistema de si m’interessa m’hi quedo, si no, faig un tastet i me’n vaig a un altra taller, ja que es tracta de donar a conèixer recursos educatius utilitzats a les aules i que potser alguns companys/es desconeixen o desconeixien en el seu moment.

La jornada consta de tres espais principals:

ESPAI EXPO: on l’alumnat mostra les seves produccions i interactua amb els visitant, i on es mostren projectes i prototips de l’alumnat en robòtica educativa i Internet de les Coses (IoT) i STEAM, on s’han presentat projectes diversos com: Projecte Hélix, Smart Institut, Siimon, un joc molt addictiu, Introducció a la programació i la robòtica amb Mbot i Scratch, Aprenem jugant, R³ – evoluciona, IOT, Smart Bracelet, Smart Sensors, Smart House, Pollucleaner, Caixa d’entreteniment, Control de llums, Creació, escaneig, AR i impressió de models en 3D, Grua Bot, el robot classificador.

ESPAI MAKING OF: on l’alumnat mostra amb detall COM ha creat el seu projecte.

Aquest any de forma excepcional, s’ha presentat el Programa STEAMcat davant del professorat assistent a la trobada i les autoritats educatives dels ST d’Ensenyament a Tarragona.

En aquest espai es realitzen presentacions, de 15 minuts, explicant el desenvolupament de projectes. Com s’ha fet?, ja siguin de primària o secundària, i s’han fet les presentacions: Projecte Hélix, Com s’ha fet l’Smart Institut, Conte animat, Smart Sensors, Smart House, PillBot- creació d’un robot pastiller, Com és la meva ciutat, Annual Conference EMINENT – European Schoolnet i Grua bot, el robot classificador.

ESPAI WORKSHOP: on l’alumnat condueix un taller sobre algun dels temes de la jornada, i estan oberts a la participació de mestres, professors/es i alumnat de qualsevol nivell, per conèixer noves tecnologies i nous recursos educatius. En aquesta edició s’han realitzat quatre tallers, d’1 hora de durada cadascun, i han estat: Com és la meva ciutat, Iniciació a la Impressió 3D, Fes el teu videojoc amb scratch, Fem un robot amb Lego WeDo.

Cal destacar que van participar més de 502 alumnes, de primària i secundària, i més de 49 mestres i professors/es, i que en aquesta edició es va celebrar el 1r concurs TarracoBot, on alumnes de 4t, 5è, 6è de primària, han hagut de superar reptes amb robots sobre un tapet sota la temàtica, Magatzems intel·ligents i packaging sostenible.

Per últim, en aquest enllaç podeu accedir a tota la informació de la 3a Jornada #DMRBTKTGN TarracoBot, que es va celebrar el dia 7 de juny de 2018 a l’Institut Josep Tapiró de Reus.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *