Inici projecte 7 de mates

El passat dissabte 20 d’octubre es va iniciar a l’UPC de Manresa el nou curs del projecte 7demates. A la sessió hi van assistir 115 alumnes de 2n i 3r d’ESO que optaven a les 25 places que s’oferien, 45 alumnes de 4t d’ESO que participaven al projecte Anemx+mates i les respectives famílies i professorat acompanyant.

El 7 de mates és un projecte per a nois i noies de 2n i 3r d’ESO que vulguin gaudir resolent reptes de matemàtiques, acompanyats per experts que els donaran pistes! El projecte consta de 7 sessions presencials en dissabtes al matí distribuïdes durant el curs escolar. En cada sessió s’introdueix un tema nou i es plantegen preguntes i reptes. El projecte té el suport de la Societat Catalana de Matemàtiques, les associacions de professorat de matemàtiques (Abeam, …), la Fundació Cellex i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (UPC Manresa).

Per 2n i 3r d’ESO el matí va començar amb la resolució de problemes on el més important no és el resultat, sinó com els enfoquen i quines idees tenen per resoldre’ls. Mentrestant, els familiars van poder assistir a una petita xerrada on es va explicar el projcecte 7demates. En la segona part els principals protagonistes varen ser els ex-participants al 7demates que van preparar proves i enigmes pels nous participants. L’experiència va ser molt positiva tant pels exalumnes, com pel nou alumnat, com pel professorat.