En el marc de la formació STEAM Tools i Situacions d’Aprenentatge, es realitzen tallers presencials (per tot Catalunya) sobre diferents aspectes STEAM. Aquests tallers, també estan oberts a tota la comunitat educativa.
Tallers realitzats:
Possibilitats de la fabricació digital en l’entorn educatiu (Impressió 3D, Tall làser) Ivan Castells Iglesias | Possibilitats de al fabricació digital a l’aula, en tots els nivells educatius. Mostrant exemples d’experiències d’èxit a diferents centres, així com altres possibilitats que es poden explorar en aquest camp. Per a paral·lelament veure-les en funcionament així com donar recursos digitals per a poder treballar amb elles. | ||
instròniks: makers a l’aula Marc Sibila Vidal | Mostrar diferents exemples de com aplicar la Robòtica des d’una mirada creativa, adaptable a tots els nivells | ||
Del problema a la solució Jordi Moner Roma | Procés tecnològic i aprenentatge basat en problemes | ||
L’ApS a través de les STE(A)M: Estudi de casos Roger Camprubí i Cirera | Presentació de dos casos d’ABP-STEM duts a l’aula i d’una proposta sobre 2 futures activitats. Reflexió sobre: 1.- L’articulació de les diferents didàctiques específiques; 2.- El paper de l’avaluació en el disseny de les activitats; 3.- Què vol dir STE(A)M amb valors i com traduir-ho en un ApS. | ||
Pràctiques d’enginyeria a l’aula Carol Crespo – Mercè Requena | Taller pràctic en què usarem l’enginy, els coneixements i la creativitat per millorar el món. | ||
Situacions d’aprenentatge per fomentar la tecnologia. Hugo Cardillo Mata | Petita reflexió i pràctica de com podem abordar situacions d’aprenentatge en les que els alumnes hagin de fer servir la tecnologia per resoldre problemes reals. | ||
STEAM a Primària: una oportunitat per desenvolupar la competència científica, matemàtica i enginyeril de forma global i contextualitzada. Fàtima Dalmau | Metodologies que permeten desenvolupar el coneixement científic, matemàtic i enginyeril. Contextos i situacions que podem utilitzar a l’aula. Exemples de pràctiques i experiències. | ||
L’Enginyeria i la TEcnologia, aplicada als vehicles elèctrics Àngel Gallart Portas | Implementació d’un projecte de disseny, construcció, desenvolupament i millora d’un vehicle elèctric. Experiències a primària, secundària i a la post-obligatòria. |