Astro Pi – Formacions

Des d’ESERO s’organitzen unes formacions en format virtual per a tots els docents (primària i secundària) que participen en els reptes Astro Pi o bé es vulguin iniciar.

Proposta Missió Zero (inici 20 /2/2024)

Proposta Missió Space Lab (inici 5/3/2024)

Animeu-vos a participar en el repte Astro Pi, organitzat per l’Agència Espacial Europea (ESA) i la Fundació Raspberry Pi.

Aquest projecte ofereix a l’alumnat menor de 19 anys, de Primària i de Secundària, la possibilitat d’executar un programa propi en un dels ordinadors Raspberry Pi que hi ha a bord de la Estació Espacial Internacional (ISS).

Astro Pi ofereix dues modalitats, que es poden treballar en un simulador, sense necessitat de material físic:

• Missió Zero, molt guiada, ideal per Primària i per a principiants, es pot completar en una sessió de 60 minuts. Es tracta de crear un programa que s’executarà durant 30 segons en un petit ordinador instal·lat a la ISS. El repte és mesurar i mostrar alguna dada del sensors que porta incorporats, com la temperatura o la humitat, i enviar una salutació a la tripulació com a missatge de text.
  • Missió Space Lab, consisteix en programar un codi amb Python que s’executi durant dues òrbites completes a l’espai, i obtenir dades per a un experiment científic real. Tot un repte per als nostres alumnes!

Consulteu les característiques del repte i els terminis d’inscripció a https://esero.es/concursos/astro-pi/