L’Edusat Challenge arriba a prop de 300 alumnes

Gairebé 300 alumnes i més de 30 docents de batxillerat, secundària i cicle superior de primària de 27 centres educatius d’arreu de Catalunya han participat en l’Edusat Challenge, el programa impulsat pel Govern per introduir l’observació de la Terra a les aules que ha celebrat la jornada de cloenda i presentació de resultats a l’Espai Bital, a l’Hospitalet de Llobregat.

El passat 8 de maig, va tenir lloc la presentació de propostes desenvolupades al llarg d’aquest curs 2025-2026, projectes que analitzen l’impacte del canvi climàtic a partir de dades satel·litàries provinents del programa Copernicus de l’Agència Espacial Europea (ESA), i de la missió satel·litària Menut, impulsada pel Govern i gestionada per l’IEEC.

L’Edusat Challenge és un programa que ofereix formació i acompanyament al professorat per introduir l’observació de la Terra a les aules d’escoles i instituts amb l’objectiu últim d’incentivar l’interès de l’alumnat de batxillerat, secundària i cicle superior de primària per les disciplines digitals i CTEM (ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques).

La segona edició del programa s’ha estructurat en dues fases independents. La primera d’elles, desenvolupada entre l’octubre i el desembre de l’any passat, va dedicar-se a la formació dels docents. La segona fase, centrada en el llançament del repte i la implementació a l’aula d’una activitat relacionada amb l’observació de la Terra per part del professorat format, que compta amb un servei de mentoria i acompanyament especialitzat durant tot el procés, s’ha desplegat entre els mesos de gener i abril d’enguany.

Aplicat als centres educatius, el programa Edusat Challenge ha permès treballar competències de l’àmbit matemàtic (àlgebra, geometria i estadística), així com de l’àmbit natural, social i geogràfic (ús i interpretació de mapes i dades diverses), a banda d’incidir en la millora de les competències digitals, tecnològiques, de treball en equip i d’anàlisi crítica de dades.

L’Edusat Challenge està impulsat pels departaments d’Empresa i Treball —a través de la Secretaria de Polítiques Digitals— i d’Educació i Formació Professional de la Generalitat de Catalunya, en el marc de l’Estratègia Catalunya Espai 2030 i del programa STEAMcat. La formació i mentories al professorat estan coordinades pel Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció (SIGTE) de la UdG. El SIGTE desenvolupa també la plataforma Edusat, que va inspirar el programa, i ofereix materials i formacions sobre teledetecció a estudiants universitaris i algunes entitats d’altes capacitats. El programa compta també amb la col·laboració de l’IEEC.

Accés a nota de premsa

Desplaça cap amunt
Ves al contingut