Llicències Creative Commons

En el món educatiu estem creant constantment materials que és enriquidor i molt fàcil compartir a través de la xarxa. La importància i els beneficis de l’educació oberta és evident.

Why Open Education Matters from Blink Tower on Vimeo.

Incorporar als nostres treballs digitals (i animar als nostres alumnes a fer-ho) una llicència Creative Commons ens permet, de manera gratuïta i regulada, mostrar els nostres drets com a autors i informar els altres sobre com volem que els utilitzin.

Les sis diferents llicències Creative Commons s’originen mitjançant la combinació de quatre condicions bàsiques:
BY (reconeixement), NC (no comercial), ND (sense obres derivades), i SA (compartir igual).

Podeu informar-vos de les característiques de cada una de les llicències a la pàgina web de Creative Commons i obrint la “Guía rápida sobre las licencias Creative Commons” realitzada per la UAM_Biblioteca de la Universidad Autónoma de Madrid, de la qual, segons la llicència CC que hi consta, podeu fer qualsevol ús sempre que reconegueu, com he fet jo, l’autoria de la creació original.

Si us animeu a utilitzar-les, amb el generador de llicències Creative Commons és molt fàcil escollir la que més s’adequa a la protecció i els permisos que com a autors doneu a la vostra obra, i aconseguir el codi d’inserció del seu símbol.

Fixeu-vos en la llicència Creative Commons d’aquesta entrada al web STEMcat. Cliqueu sobre el seu símbol per saber què podeu fer amb ella.

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-CompartirIgual 4.0 Internacional de Creative Commons