Fomentar el pensament crític amb infants i joves vol dir fomentar la seva autonomia intel·lectual. En aquesta càpsula es compartiran algunes pinzellades teòriques sobre què entenem per pensament crític i la seva aplicació pràctica a partir d’exemples d’aula.
Recursos relacionats
-
Irene de Puig i Olivé, Enraonar: parlar, conversar i dialogar, (Guix Infantil. maig 2021)
-
Escola Avenç. Esperit crític i ciència a 3r i 4t d’ESO. (2021)
-
Escola Tanit. 3r de primària. Ponència Congrés de ciència: Com és que les anguiles han tornat al riu Besòs? Santa Coloma de Gramenet (2019)
-
Neus Sanmartí, Avaluar i filosofar XXII Conferència Filosofia 3/18. (2020)
-
Matthew Lipman. Filosofia a l’escola. Cap.VIII “Conduir una discussió filosòfica”. Eumo Ed. 2a Ed (2019)
-
Paul Black, Pedagogy, learning and Assessment Practices. King’s College (London. 2016). Sobre el diàleg interactiu per a una avaluació formadora.
- Programa sobre el Projecte Filosofia 3/18 de la sèrie AMB FILOSOFIA emès al Canal 33:
Organitza: CESIRE + infornació