Premi escola, agricultura i alimentació ecològica

Què és el Premi Escola, Agricultura i Alimentació ecològica?

Es tracta d’un premi creat per la Generalitat de Catalunya (Departaments d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural i Educació) i l’Associació Vida Sana, amb la col·laboració de la Xarxa d’Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (XESC). L’objectiu del Premi Escola, Agricultura i Alimentació Ecològica és el de reconèixer i incentivar la realització de projectes i línies de treball dels centres educatius de Catalunya, així com l’elaboració de material pedagògic, destinats a promoure el coneixement de l’agricultura, la ramaderia i l’alimentació ecològiques, especialment dels seus valors socials, econòmics i ambientals, tant entre el propi alumnat del centre com també cap al conjunt de la comunitat educativa i la societat.

Qui pot optar al premi

• Centres educatius d’educació infantil, primària, secundària, batxillerat, formació professional, educació especial i llars d’infants de Catalunya que, relacionat amb la producció agrària o l’alimentació ecològiques en l’àmbit de l’agroecologia escolar que:
hagin realitzat un projecte o una experiència pedagògica al llarg del curs escolar 2022-2023
 tinguin una proposta de projecte a desenvolupar durant el curs 2023-24
  • Entitats, universitats i empreses que hagin desenvolupat projectes o material pedagògic amb fins educatius relacionats amb la producció i l’alimentació ecològica o l’agroecologia escolar.

Terminis

El termini per a presentar candidatura serà del 6 de juny al 24 de juliol de 2023.

Premis

Activitats desenvolupades i finalitzades durant el curs 2022-23dotat amb 1.250 € Material pedagògic amb fins educatius relacionats amb la producció i l’alimentació ecològica o l’agroecologia escolar dotat amb 1.250 € Idees d’activitats o projectes a desenvolupar durant el curs 2023-24 dotat amb 750 € La dotació del premi anirà destinada a donar continuïtat a les actuacions objecte del premi així com a començar-ne de noves. El jurat tindrà la potestat d’atorgar, si ho creu convenient, un o més accèssits sense dotació econòmica, o de declarar deserts els premis, si considera que les candidatures no tenen el suficient nivell.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *