Projecte “La ruta de les fonts”

Durant aquest tercer trimestre hem acompanyat a l’alumnat de 4t i 6è de l’Escola Castanyer, de Sant Joan les Fonts, a pensar, definir i desenvolupar diferents tríptics informatius per posar en valor diferents elements d’interès cultural i natural del municipi.

Aquests tríptics, desenvolupats a petició de l’ajuntament de Sant Joan les Fonts, estaran a disposició de tots els turistes que aquests propers mesos visitin i gaudeixin dels entorns de Sant Joan.

El projecte, anomenat La ruta de les fonts, es va desenvolupar al llarg de diferents moments i etapes:

En un primer moment, i un cop rebuda la petició de col·laboració amb el projecte per part del centre i de l’ajuntament, es va desenvolupar una primera sessió al centre.

En aquesta sessió teoricopràctica l’alumnat va aprofundir en el coneixement d’elements familiars del seu entorn, i com aquests han marcat el caràcter i la història del municipi. Les colades de lava transformada en basalt i l’aigua que brolla per tot arreu ens varen servir de fil conductor per parlar de l’origen de les fonts, la construcció del pont o l’excel·lent ubicació del poblat ibèric entre molts altres elements.

A posteriori, i durant tota una matí de treball, es va realitzar una sortida de camp per què l’alumnat conegués i es documentés sobre els diferents entorns i elements d’interès del municipi. Al llarg de la sortida es van agafar anotacions, es van fer fotografies i es van desenvolupar petites experiències per tal de recollir dades de caràcter més tècnic que a posteriori van servir per elaborar els diferents tríptics informatius.

Un treball conjunt entre el centre i el CdA per donar donar resposta a les necessitats de l’Ajuntament que de ben segur aportarà nous valors a l’entorn i al poble de Sant Joan les Fonts.